Deel dit artikel
-

Cendris opent twee online profielenwinkels

PostNL-dochter Cendris opent twee nieuwe ‘winkels’ waar ondernemers bijna real time analyses kunnen laten maken van hun klantenbestand.

Vandaag opent databank Cendris op Klantprofielshop.nl en Look-a-likeshop.nl twee nieuwe sites. De sites hebben als doel het verrijken van ingezonden klantenbestanden en het genereren van nieuwe leads. Cendris doet dat al jaren via offline media en directe verkoop. Vandaag via twee nieuwe shops.

Gebruikers van winkels moeten eerst een mentale barrière overwinnen, want niet iedereen voelt zich senang bij het uploaden van zijn klantenbestand naar een derde partij. De uploadverbinding is beveiligd.

Na het verzenden van de data krijgt de eigenaar ervan binnen een uur een kleine en een uitvoerige analyse opgestuurd. E-mailadressen worden niet verkocht via de winkels, andersoortige NAW-gegevens wel. Voor e-mailleads verwijst Lookalikeshop.nl door naar het moederbedrijf.

Klantprofielshop vermarkt data waarmee de online en offline onderneming zijn bestand kan uitbreiden op basis van algemene selectiecriteria. Op Lookalikeshop.nl kunnen ze meer van dezelfde klanten laten identificeren.

Cendris zegt in een toelichting: ‘Gebruikers van de webshops zijn heel divers, bijvoorbeeld: ondernemers of marketeers van zakelijke en financiële dienstverleners maar ook bijvoorbeeld IT-bedrijven, marktonderzoekbureaus, charitatieve instellingen of uitgeverijen.’

Foto: Stuart Heath (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond