Deel dit artikel
-

Consument zuiniger, maar gaat meer online bestellen

Bezuinigen is het belangrijkste voornemen voor de Nederlandse consument, zo blijkt uit onderzoek van Wehkamp. Het goede nieuws: de Nederlander gaat meer online kopen.

De Nederlander trekt de broekriem aan. Dat blijkt uit onderzoek van het grootste online warenhuis van Nederland Wehkamp. Er wordt vooral bezuinigd op luxe artikelen (63 procent). Andere voornemens zijn minder winkelbezoek (50 procent) en de auto vaker laten staan (25 procent). Vakanties worden ontzien.

Daarentegen verwacht ruim 80 procent van de consumenten voor 2012 dat ze evenveel of meer online gaan winkelen dan in 2011. Vooral mannen verwachten in 2012 meer online te winkelen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Crisismoe.nl

Dat lijkt mij logisch in deze tijd van bezuinigingen.

Wij hebben een aantal voornemens op een rij gezet. Kijk er maar een naar.

Mack Veenenbos

Deze cijfers zijn in 2012 alleen maar toegenomen. Onbegrijpelijk dat er toch nog zoveel ondernemers zijn die de overstap naar online verkopen nog niet willen maken om de simpele reden dat ze het te ingewikkeld vinden binnen hun bedrijfsproces. Ik zie aan mijn klanten die de stap wel nemen dat hun omzet aanzienlijk stijgt en dat ze verkopen genereren ver buiten hun eigen afzetgebied.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond