Deel dit artikel
-

Duits Zalando breidt uit naar Nederland

Zalando, de online kledingwinkel uit Duitsland, die wat betreft servicegerichtheid gelijkenissen vertoont met Zappos, hoopt in Nederland ook grip op de markt te krijgen. Het bedrijf heeft een Nederlandse site geopend en voor het einde van het jaar komt er een kantoor in Nederland.

Zalando richt zich, misschien in iets mindere mate dan Zappos, maar nog steeds op een fervente manier, op de servicegerichte dienstverlening. De webwinkel werkt met gratis verzending. Er is  geen minimum bestelbedrag nodig voor de gratis verzending. Bovendien heeft de klant 100 dagen de tijd om een product zonder verdere kosten retour te zenden. Bellen naar het klantennummer is vanaf een vaste lijn gratis. Hiermee hoopt het bedrijf zich van andere webwinkels te onderscheiden.

Robert Gents is de 26-jarige directeur en medeoprichter van Zalando. Twee jaar geleden begon de Zappos-copycat met de schoenverkoop vanuit een kelder. Binnen twee jaar werd Zalando één van de grootste online webshop voor schoenen van Duitsland. Inmiddels werken er ruim 150 mensen bij de webwinkel. Het bedrijf komt voort uit Rocket Internet, de incubator van de broertjes Samwer.

Deel dit bericht

26 Reacties

geen

Ziet er goed uit zeg. Net even bekeken maar dit zal een groot succes worden, veel merken, gratis verzending en de site loopt behoorlijk strak. Waarom moet dit een buitenlandse partij zijn? Dit hadden we ook zelf kunnen bedenken….:(

Jeroen Nas

@Geen: wij hebben zoiets wel degelijk in NL: http://www.fooshz.com Ook gewoon goed (nog niet zo groot, maar wel hard groeiend).Dus, be proud! (niet gerelateerd aan Fooshz, btw)

peter

Succes Zalando, ziet er goed uit! Groet van je zusje eDarling.nl

BR

Bedankt Pete!!!!

klant

Hm, leuke webshop, ziet er goed uit, zeer behulpzame medewerkers op de klantenservice alleen lopen ze te klungelen met de IDEAL betalingen.. 2 bestellingen gedaan en van 2 een verzendbevestiging gehad waarin ze aangaven dat de bestelling het magazijn had verlaten.. Achteraf blijkt dat ze niets verzonden hebben, de IDEAL betaling is wel binnen maar waar het vervolgens misgaat is niet duidelijk.. Ik snap niet dat je IDEAL transacties aan blijft bieden als allang duidelijk is dat er iets niet goed gaat..

Bezoeker

Na tweemaail een vraag te hebben verstuurd per mail en daarop geen enkele reactie te hebben gekregen, bewtijfel ik de servicegerichtheid en word ik huiverig van het plaatsen van een bestelling….

Klant?

Zalando????De gang van zaken is onduidelijk te noemen, zelfs geen bevestiging over iets waar de zending te controleren is.. Vandaag weer gebeld, blijkt niet alles op voorraad te zijn? Maar ik heb wel alles moeten betalen en staat op site dat uit voorraad was..Nu blijkt dat mijn bestelling ergens blijft hangen!!!! ??????? !!!!! Het bedrag is groot genoeg om me zorgen te gaan maken, of het ?berhaupt wel goed zal gaan komen!! 550 euro.. Een webshop dient een klant toch te informeren, en ik niet zelf overal achteraan en bellen, en lange wacht tijd om iemand aan de lijn te kunnen krijgen.. Mijn eerdere bestelling op woensdag is op onverklaarbare wijze geanuleerd, dat bankbetaling niet goed ging blijkbaar.. Word ook al niet gemeld via mail, dien ik in te loggen op Zalando en zie ik dat er geanuleerd bij staat!!! Dus als ik niet ingelogd had, had ik dat niet eens geweten??? Op donderdag diende ik dus opnieuw al mijn artikelen handmatig opnieuw in te voeren!!!Blijkt het paar laarzen dat ik op woensdag erbij bestelde uitverkocht te zijn.. ja natuurlijk, die zat vast in mijn order van de dag ervoor?Weer bellen, het zou enkele dagen kunnen duren voordat deze vrijgegeven zou gaan worden..Mooi is dat, ik had al dagen op die laarzen zitten kijken, tot ze s'woensdags ineens weer in mijn maat erbij stonden? dus snel bestellen.. Ik donderdag die laarzen die weer "uitverkocht" waren, weer aangevinkt dat er een mail gestuurd zou worden als ze weer op voorraad zouden zijn.. Zelfs 2 x die mail.. Heb tot nu toe nog geen mail ontvangen dat ze weer vooradig zouden zijn.. Mijn twijfel in de hele opzet van Zalando is op diverse manieren dus niet meer goed te noemen.. Service is dus niet te verwachten, en het ergste, zelfs bijna een week later zijn mijn betaalde artikelen nog zoek???? Als er dan al enkele artikelen wel verstuurd zouden worden die wel op voorraad zijn, kan de rest toch nageleverd gaan worden? Is dit besparing in verzendkosten??? En zelfs geen melding dat er iets is gebeurd? Nee het bespaard mss kosten voor jullie, maar het bespaard geen klanten!!!  Ik bedenk me volgende keer wel, en zijn er genoeg andere webshops?De meeste shops zenden dezelfde dag nog af, en heb je het de volgende dag.. Dit duurt al bijna een week? Als een firma, ofja een site nog niet optimaal werkt, maak dan niet z'n grote reclamecampagne, zag zalando zelfs op tv al vaak voorbij komen..Zorg eerst dat alles goed loopt, nu een hoop klanten trekken die niet naar behoren behandeld kunnen worden…De beste reclame is volgens mij service, en dan mond op mond reclame!!  Ja spam krijg je wel als mail van hun!!! iedere dag!!! maar reactie niet..

m otta

ik word niet goed van al die zalando banners die ik in mijn browser krijg.irritant en niet bevorderlijk om iets te kopen.

i-market

Met die prijzen zou ik ook gratis kunnen verzenden.
Ik kan ook mooie, goede artikelen leveren, maar weet
niet hoe te beginnen. Tja, met geld kan men geld maken…
toch?

anne

Afgrijselijke TV reclame, met dat gegil

karin

Ik ben ook zo dom geweest om schoenen te bestellen, had ik maar eerder de reviews gelezen. Het is een grote puinhoop daar.
Ik krijg steeds aanmaningen om te betalen terwijl ik meteen betaald had. Bellen en mailen heeft geen zin, iedere dag hebben ze een andere smoes, dan is mijn betaling weer niet te koppelen aan de order, mijn geld is zoek, ze gaan het uitzoeken (niet dus) en zo gaat het maar door. Zelfs een kopie van het bankafschrift helpt niet. Ze beweren dat ze niets gehad hebben. Conclusie: mijn geld is weg en ik heb geen schoenen.
Ik adviseer iedereen, koop NOOIT!!!! iets bij dit “bedrijf”.
Oplichters!!

Zalando Klantenservice

Beste Karin,

Wat vervelend om te horen dat u nog steeds niet uw geld en bestelling heeft ontvangen. U kunt nogmaals met ons contact opnemen per e-mail of telefoon, dan kunnen wij voor u bekijken wat de status van uw bestelling is.

Onze excuses voor het ongemak! Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Zalando Klantenservice

Floris de Haes

Zalando is naar onze mening een zeer goede shop. Niet voor niks een van de grootste in Duitsland. Zeer goede service. En mooie USP’s.

Jip-flip

Zalando heeft mooie site en veel keus. Eerste bestelling gedaan en ik ben zeer tevreden. De klachten die vaak ontstaan bij dit soort webshops hebben niets met bedrijf te maken maar met de pakketvervoerders. Select vracht is natuurlijk een waardeloos bedrijf, maar ja we willen ook geen verzendkosten betalen. Nog erger dan de pakketvervoerders zijn de onderaannemers van de pakketvervoerders. Ik ben echter tevreden en heb mijn kleding ontvangen. Ziet er precies zo uit als op foto en past perfect. Ik kom hier zeker nog eens winkelen.

Silvy

Ik ben tevreden! De klantenservice benadert me ook vriendelijk. Ik hoef niet meer naar de stad om mijn inkopen te doen. Dan ben ik het ook kwijt aan benzine en parkeergeld. Ik vind het makkelijk.

van Riet

Met bezaoek aan uw website hebben wij plm. voor € 850,-
aan goederen gespot, welke voor aankoop door ons in aanmerking kunnenkomen.
Echter de walgelijk- ordinaire tv reclame , welke bovendien
het intelectuele niveau van de gemiddelde kijker onderschat
is voor mij aanleiding nog niet in een paar veters te inversteren

van

in mijn reactie zijn enkel taalfouten geslopen e.e.a is het
gevolg van mijn ergernis over uw reclame politiek
wellicht kunt U een voorbeeld nemen aan bv AH
en diverse automobielmerken

Linda

Zalando, zo op het eerste gezicht een leuke internetshop. Maar service hebben ze er niet. Als je met een terechte klacht komt dan hebben ze niet het fatsoen om het keurig op te lossen tot mijn grote spijt. Het heeft me 59 euro gekost en een paar schoenen die in de prullebak liggen na 2 keer dragen. Ik bestel daar dus nooit weer.

Goedkope tassen Zintuig

Interessant om deze reacties omtrent Zalando te lezen. Allereerst mijn complimenten voor de auteur. De online webwinkels krijgen hierdoor wel een slechte naam. Toch wil ik wel benadrukken dat niet alle webwinkels slechte service hebben. Over het algemeen geldt dat alleen voor de grote ‘machines’. Roos

Tuinkriebels

Service gerichte dienstverlening??????
Na een slechte ervaring met Zalando ben ik gaan Googelen en sla mezelf nu voor m’n kop dat ik dat niet heb gedaan voordat ik iets bij ze bestelde. wat een slecht bedrijf!!!!!
Dit is mijn ervaring:
Onlangs heb ik 4 paar schoenen besteld bij Zalando.
2 Paar daarvan vielen klein uit en heb ik teruggestuurd.
Dit gaat via een antwoordnummer en als je het pakket afgeeft krijg je daar een bewijsje van. Tot zover ging het goed echter Zalando bericht mij een aantal dagen later dat zij 1 paar van mij retour hebben ontvangen.
Dit is volgens mij niet mogelijk. Ik heb beide paren in 1 doos gedaan en deze zo goed dichtgeplakt met breed plakband dat het niet per ongeluk open kan zijn gegaan.
Ik geloof ook niet dat de bezorger(ster) van PostNL het pakket heeft open gemaakt en er 1 paar heeft uitgehaald. Hij of zij had dan zoveel schade aan het pakket aan moeten richten dat dat erg opvallend zou zijn.
Ik heb Zalando direct gemaild dat ik 2 paar heb teruggestuurd maar ze reageren gewoon niet.
Ik heb gisteren PostNL gevraagd of zij terug kunnen vinden hoe zwaar het pakket was zodat ik daarmee kan aantonen dat ik 2 paar heb verzonden. Hopelijk reageert PostNL wel.
Jammer want ze hebben zulke leuke schoenen bij Zalando.
Ik heb op een andere site 2 reacties gelezen van mensen die dezelfde ervaring met Zalando hebben gehad.

Berenice LeCoultre

Ik weet het niet hoor. Ik ben altijd fervent liefhebber geweest van speciaalzaken en buurtwinkels, waar persoonlijk contact en service voorop staat. Ik steun dan ook liever meer kleinschalige initiatieven op het internet, waar ik dit in zijn moderne vorm kan terug vinden. Mijn suggesties zijn dan ook van eigen bodem (zonder chauvinistisch te zijn).
– Schoenen: http://www.shoemixx.nl of http://www.duoboots.com
– Sloffen: http://www.pantoffelshoppen.nl
– Kleding: http://www.dressesonly.nl

Wel groot, maar blijft altijd goed en favoriet: HEMA

Bass

Ik heb goede ervaringen met zalando. Heb laatst nog een leuke cocktailjurk gekocht daar. Hij was iets te groot maar heb hem teruggestuurd zonder problemen.

Advertentiebeker

Goed geregeld bij Zalando! Servicegerichtheid en klanttevredenheid staan bij ons ook voorop!

Natas

Ik zou tegen iedereen willen zeggen, Koop NIET bij zalando!!! 4 leren jasjes besteld, en vooraf betaald, (800) 1 gehouden en de andere 3 de dag erna al retour, heb mijn bewijsje van postnl goed bewaard en ingelogd op de postnl site, en ja het pakket was bij zalando aangekomen, datum en tijd erbij, maar dit was inmiddels 2 weken geleden en ik hoorde maar niks, contact opgenomen met zalando, mijn pakje was kwijt?? Toen moest ik zelf een brief naar Duitsland sturen met kopie van paspoort, om dat ze het pakje gingen zoeken…. En natuurlijk hoor je dan weer heel lang niks, ik wacht nu al 5 weken op 600 euro!! Maar kijk maar eens bij trosradar , of Google eens zalando pakket kwijt of zalando opgelicht…. Dus mensen kijk uit , bestel lekker bij Otto wehkamp enzz of koop in de winkels!!

Hendrik Jonkman

Ik shop liever bij nederlandse schoenenwebshops zoals: http://www.hippekoopjes.nl. Ook http://www.fabulous-fabs.nl bezoek ik graag. Altijd goed en betaalbaar!

Bedrukken.com

Denk dat de mega webshops last vaak een uitdaging hebben om hun logistiek te managen. Vaak zijn de wat kleinere bedrijven met bijvoorbeeld een man of 10 veel meer dedicated omdat de gevolgen van een foute levering in het hele bedrijf voelbaar zijn en de communicatie lijnen veel korter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond