Deel dit artikel
-

IKEA Nederland opent webwinkel

IKEA heeft zojuist een webwinkel geopend voor het Nederlandse publiek. Daarin liggen de zesduizend populairste items klaar om naar huis te klikken.

De webwinkel van IKEA zal zijn bezoekers verrassen, omdat de shop anders werkt dan gebruikelijk. Het moment tussen bestellen en bezorgen is namelijk niet binnen de vaak gebruikelijke 24 uur, maar ergens tussen de negen en elf dagen.

Het Zweedse retailer werkt voor de bezorging samen met PostNL, die pakketjes tot dertig kilo aan de deur aflevert. Bezorgingen vinden tot uiterlijk half tien ‘s avonds plaats. Zwaardere transporten doet IKEA zelf met de vrachtwagen.

Op de productpagina’s wordt prominent verwezen naar Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest.

Betalingen geschieden via iDEAL, VISA of MasterCard.

De langverwachte opening van dit nieuwe filiaal komt niet als een verrassing. Begin deze maand rolde de meubelwinkel al een breed socialmediaplatform uit. Dit kan worden gezien als de digitale servicebalie die ook in alle fysieke winkels aanwezig zijn.

De woon- en meubelmarkt begint sinds een klein jaar in beweging te komen. Internationale pure players als Fab.com en Home24 meldden zich op de Nederlandse markt. De gevestigde (fysieke) partijen beginnen zich intensiever te oriënteren op digitale investeringen.

In Duitsland is IKEA de grootste online meubelverkoper, gevolgd door OTTO. De digitale omzet in dit marktsegment groeide afgelopen jaar met 76 procent, aldus een net verschenen onderzoek.

Foto: smath (cc)

Deel dit bericht

8 Reacties

Melvin Leers

Erg handig, maar de levertijd is wel belachelijk.

Arne

Vrij lange bezorgtermijn voor een bedrijf dat bijna alles op voorraad liggen heeft. Wij hebben ook een bezorgtermijn van rond de 7 werkdagen, maar wij maken bij iedere order al onze matrassen zelf in eigen fabriek, dus alles op maat gemaakt.

Paul Haarman

Prima natuurlijk dat IKEA online gaat in Nederland. Vraag is wel of dat dit bij alle producten wel de juiste oplossing is. Er wordt nogal wat van mij gevraagd wanneer ik bijv. een keuken online wil kopen. Eerlijk gezegd begint het mij al direct te duizelen van de mogelijkheden en opties. Is dat niet wat teveel gevraagd of het ligt het aan mij zelf? Voor echte IKEA adepts is het misschien gesneden koek, maar voor mensen zoals mij die dat modulaire gen in hun lijf missen gaat het wat te ver. Ik mis dan toch echt de inbreng van een specialist.

Petra

@ Paul, ik kan me voorstellen dat je deze perceptie hebt maar dat betekent dan in jouw geval toch dat je überhaupt niet naar een Ikea filiaal gaat voor een keuken als je de inbreng van een specialist wilt, dat staat toch los van het online gaan van IKEA?

Joop

Dit is toch wel een heel slim alternatief (met een veel kortere levertijd): http://www.retailactueel.com/index.php/2013/06/24/ikea-en-de-loopjongens/

Rintje Rijnders - Amsterdam Finest

Levertijd zeer belangrijk, iedereen wil zijn product zo snel mogelijk ontvangen!!

Johan Stokke - Amsterdam Online 24/7

mag iets sneller de levertijd, maar als je dat weet moet je ook niet zeuren achteraf 😉

saunabau

Erg handig, maar de levertijd is wel belachelijk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond