Deel dit artikel
-

LivingSocial wordt marketingpartner

LivingSocial, ooit de belangrijkste concurrent van Groupon, gooit het roer om. Het bedrijf neemt afscheid van de dagelijkse koopjes, en wil nu meer een marketingpartner worden.

Zo zijn recentelijk allerlei tools gelanceerd waarmee bedrijven hun sociale mediacampagnes beter kunnen volgen. Daarnaast kunnen zij LivingSocialpromoties beter analyseren en de respons van consumenten verhogen.

Een ding gaat niet veranderen: consumenten krijgen nog steeds mail van LivingSocial, maar het is de bedoeling dat er meer naar aanbiedingen wordt gezocht. Het zoekscherm heeft een belangrijke positie gekregen.

Ook Groupon lijkt zich wat los te maken van dagelijks mailaanbiedingen. Het aantal kliks vanuit mail lijkt in Noord-Amerika fors af te nemen.

Met LivingSocial lijkt het weer iets beter te gaan. Ongeveer een jaar geleden schrapte het bedrijf vierhonderd arbeidsplaatsen, zo’n tien procent van het personeelsbestand. In Europa nam het bedrijf al eerder afscheid van diverse vestigingen. Zo werd ook het Nederlandse kantoor gesloten.

In het eerste half jaar van 2013 werd 264 miljoen dollar omzet gedraaid, 6,5 procent meer dan het jaar ervoor. Dat neemt niet weg dat er nog altijd 81 miljoen dollar verlies werd geleden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond