Deel dit artikel
-

Miljoeneninvestering voor retargeting van MyThings

Het Engelse technologiebedrijf MyThings rondt zijn derde financieringsronde af en krijgt 6 miljoen dollar, met T-Venture als nieuwe externe aandeelhouder.

Oprichter Benny Arbel maakte het nieuws gisteren via zijn Twitter-account bekend. MyThings gaat het geld gebruiken om zijn technologie te verfijnen en, getuigde de vacatures, uit te breiden naar nieuwe gebieden.

MyThings biedt een internettechnologie waarmee online uitgevers meer rendement uit hun reclameposities kunnen halen. Deze technlogie wordt in jargon aangeduid met ‘retargeting’.

Dat houdt concreet in dat er op aangesloten websites, veelal webwinkels, via speciale code en cookies het klikgedrag van bezoekers van hun site vastleggen. Zodra deze surfer elders op een andere site komt die met MyThings’ technologie werkt dan krijgt hij gepersonaliseerde reclames te zien die hem moeten teruglokken naar de webwinkel. De adverteerder betaalt alleen wanneer de surfer daadwerkelijk klikt (video demonstratie).

Vier van de vijf geldschieters investeerden sinds 2005 reeds respectievelijk 8 en 5 miljoen dollar in het bedrijf. Het gaat om Accel Partners, Carmel Ventures, Dot Corp en GP Bullhound. De enige nieuwe externe aandeelhouder is T-Venture uit Duitsland.

T-Venture, de investeringstak van Deutsche Telekom, stapt in vanwege het toenemend belang van digitale media voor zijn moederbedrijf. Deutsche Telekom investeert op Europese schaal in de uitbouw van zijn digitale tv- en advertentiediensten.

MyThings werkt bedient Duitsland, Engeland en Frankrijk. Getuige de vacatures op de site overweegt het uit te breiden naar het Spaanse en Italiaanse taalgebied. Sinds begin deze maand heeft het bedrijf in de persoon van Tanja Sanders ook een verantwoordelijke voor de Benelux-markt.

Over de financiële status van het bedrijf is niets bekend gemaakt.

Het bedrijf werkt voor bedrijven als Price Minister, Dell, Kelkoo, PIXMania, Etam en Orange en claimt een maandelijks bereik 1 miljard impressies.

De onderzoek- en ontwikkelafdeling van MyThings zit in Israël.

Deel dit bericht

2 Reacties

Tanja

Even een kleine correctie: De adverteerder rekent niet af wanneer er geklikt wordt, maar wanneer er een verkoop heeft plaatsgevonden. Deze retargeting methode is geheel performance based.

Erwin Boogert - Emerce

Nuttige aanvulling 🙂 Dankjewel

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond