Mobile Tulip koopt SMS City Business

Sms-dienstverlener Mobile Tulip heeft de zakelijke tak van SMS City overgenomen. Die activiteiten vorm nu de basis voor het nieuw gelanceerde selfservice sms-systeem MessageBird.

De overname heeft vorig jaar al plaatsgevonden, blijkt nu, maar de resultaten daarvan worden nu duidelijk. Met het nieuw verworven klantenbestand legt Mobile Tulip de basis voor een sms-systeem waarmee het midden- en kleinbedrijf sms-marketing kan bedrijven via een selfservice model (inkomend en uitgaand).

“Het was een strategische overname waarvan de activa de basis vormen voor MessageBird. Dat lanceren we nu in Nederland en binnenkort starten we de uitrol naar de rest van Europa. We hebben de overname stilgehouden zodat we eerst de technische migratie en rebranding konden afronden”, legt directeur Robert Vis van Mobile Tulip uit aan deze uitgave.

Het doel is om MessageBird na Europa ook naar de rest van de wereld uit te rollen. Mobile Tulip heeft al veel internationale expertise. Het realiseert zeventig procent van zijn traffic buiten Nederland. “De essentie van het SaaS-model is dat je overal te wereld kunt werken. Mogelijk plegen we in het buitenland ook overnames voor een vliegende start, maar dat is nu nog niet aan de orde.” In Nederland begint de onderneming met 1.500 overgenomen zakelijke klanten van SMS City. De consumententak van het bedrijf werd niet gekocht.

Mobile Tulip bedient grote, internationale bedrijven met sms-diensten. Onder meer Sybase en Amber Alert behoren tot de klantenkring. Mobile Tulip bedient de wholesale- en enterpriseklanten, Messagebird moet het grote segment daaronder bedienen. “Sms wordt in het bedrijfsleven steesd meer gebruikt voor ‘one time passwords’, mail-to-sms of toegangscodes.”

Robert Vis verkocht vorig jaar met zakenpartner Adriaan Mol hun bedrijf Zaypay aan Mobile Interactive Group (nu: Velti). Vis richt zich sinds die tijd op het uitbouwen van Mobile Tulip met een team van vijftien man.

Deel dit item

Gepubliceerd in

Reactie plaatsen