Deel dit artikel
-

Nieuwe naam en formules voor Tribal Fusion

Online reclame- en advertentienetwerk Tribal Fusion gaat in Nederland verder als Exponential en breidt zijn dienstverlening uit met videocampagnemanagement en mobiel adverteren.

Het van oorsprong Californische bedrijf bestaat al sinds 2001, en heeft vestigingen op 37 locaties wereldwijd. Het Amsterdamse kantoor wordt sinds een jaar gerund door Arno Peperkoorn, die van Sanoma Digital komt.

Het netwerk vertegenwoordigt geen sites, maar levert techniek om actief betrokken onlinekijkers van commerciële uitingen te vinden. Exponential zorgt voor de online media-inkoop en wordt afgerekend op engagement. Het rendement op geïnvesteerd vermogen is goed te meten.

Dat model is nog steeds uniek op de Nederlandse markt, vertelt Peperkoorn aan Emerce. “Adverteerders vinden het wel prettig als zij op kost per engagement kunnen afrekenen. We zijn flink gegroeid. Eerst zat ik in mijn eentje, nu zijn we met zijn vijven, er zijn vacatures voor nog drie mensen.”

Een van de producten die een jaar terug al werd gelanceerd was Firefly Video, dat verder gaat dan pre-roll (reclame voorafgaand aan een video). Het geeft merken de mogelijkheid een volledig interactieve gebruikerservaring te creëren. Vodafone maakte er in maart van vorig jaar als eerste gebruik van.

Het dienstenaanbod wordt nu uitgebreid met AdoTube (video adverteren) en Appsnack (mobiel adverteren). De technologie van AdoTube  is gericht op het optimaliseren van in-videoadvertenties, maar fungeert toch vooral als een volledige videocampagneomgeving. Appsnack belooft appachtige advertentieformaten, intelligent targeting en schaalbaar publiek. Al deze producten zullen geserveerd vanuit een enkele adserver.

Hoewel de productnamen blijven bestaan worden alle diensten voortaan onder de noemer Exponential gepresenteerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond