Deel dit artikel
-

Bij NLBieder gaat de prijs omlaag

Een onlineveiling met een twist. Bij NLBieder, van Groningse studenten met ‘een passie voor e-commerce’, wint niet het hoogste, maar het laagste bod.

NLBieder veilt tussen 8.00 en 0.00 uur populaire consumentenartikelen. Het aanbod wisselt elke dag en varieert van tablets, horloges en kleding tot cosmetica, games en accessoires. Een veilingronde duurt gemiddeld vijftien minuten. Wie een product koopt, heeft het nog de volgende dag in huis. Betaling vindt veilig plaats via iDEAL en verzending is gratis.

Het afwijkende zit hem in afslagprincipe. De veiling start bij de winkeladviesprijs. Vervolgens daalt de prijs iedere seconde, totdat iemand besluit om te kopen. Continu bieden om elkaar te overtroeven is niet nodig. Als je biedt, is dat meteen het winnende bod. Het draait dus om timing en voordeelinstinct. Hoe lang durf je te wachten om de laagste prijs te scoren?

De initiatiefnemers waren eerder betrokken bij dagaanbiedingen.nl. Het idee voor NLBieder ontstond deze zomer. De moderne consument gaat voor een flexibele prijs.

Deel dit bericht

8 Reacties

Gijs Bos

Interessant concept. Echter, relatief makkelijk te kopieren. Voor de consument natuurlijk een risico dat NLbieder zelf het produkt uit de bieding neemt zodra de prijs ze te laag wordt.
Vraag me ook af of je echt volume gaat draaien. Time will tell.

Dennis

” De proef op de som”

Na het zien van het artikel,
Gelijk eens achter internet gedoken en NLbieder geprobeerd
Werk uitstekend en het zijn spannende veilingen waarbij je toch op het puntje van je stoel komt te zitten.

Dennis.

Erik

Geen nieuw concept. Kan me herinneren dat Ricardo Duitsland dit vroeger (rond 2004) ook al deed. Wel leuk om het oude concept weer in een nieuw jasje te zien. Daar werd inderdaad een minimumprijs gehanteerd, als het product daarboven niet verkocht werd, werd het uit de veiling gehaald.

Wij hebben er zelf ooit ook nog eens een testje mee gedaan.

francois

Ongetwijfeld leuk initiatief en spannend voor de consument. Kanttekening; Hoe zit het business model in elkaar? met andere woorden, hoe verdienen zij hun geld? Kijk naar Groupon, Living Social, etc. was een geweldig initiatief, het ei van Columbus dacht iedereen (is overigens) geen vergelijking), maar achteraf toch niet zo lucratief als verwacht. Volgens mij moet de omzetsnelheid wel behoorlijk hoog zijn om een substantiële geldstroom te realiseren. ongetwijfeld wordt er goedkoop ingekocht vanwege de exposure voor de deelnemende producten, maar dan nog. Ook de logistieke kant vergt nogal wat inspanningen, of zie ik iets over het hoofd. Bottomline komt het toch neer op geld verdienen, dus volume draaien, alleen hoe meer volume, hoe meer mankracht er nodig is om adequaat te kunnen servicen, dus hoe hoger ook de kosten worden. Ben benieuwd, maar wel veel succes gewenst, dit soort initiatieven zijn altijd goed, van het één komst vaak het ander!

francois

Ongetwijfeld goed, leuk en spannend initiatief voor de consument.
Ben alleen erg benieuwd hoe het businessmodel er uit ziet. Kijk naar Groupon, Living Social, was ook allemaal hosanna in den hoge, maar zie waar ze nu staan (is overigens geen vergelijk).
in mijn ogen moet er behoorlijk volume gedraaid worden om substatiele omzetten te realiseren. daar komt bij dat het nu allemaal redelijk te behappen zal zijn, maar zodra die volumes er zijn, stijgen ook de kosten aan bijvoorbeeeld mankracht significant.Ook de logistieke kant zal dan de nodige hoofdpijn tot gevolg hebben. Evengoed prima initiatief, wat altijd weer tot andere initiatieven leidt. Succes

Sander

Oud concept, ben benieuwd of deze wel werkt. biedfabriek.nl, yamm (ofzo) en veilingreus.nl waren er al eerder met exact hetzelfde concept en zijn ook weer vergaan.

Sander

Met yamm bedoelde ik yaboffer.com. Die waren volgens mij de eerste (http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070519_yaboffercom_een_revolutie_in_online_verkoop)

Paraat

Leuk dat bieden naar beneden.Maar wat zijn sommige mensen dom! Bij producten vergelijk(kopieeren plakken) is het elders vaak goedkoper.
smartphone bijv ; Betaal je hier gemiddeld 130 €uro . Zelfde apparaat via internet 70 €uro incl shipping kosten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond