Deel dit artikel
-

Pinterest stap dichterbij activatie verdienmodel

Pinterest, een soort persoonlijke knipselmap voor leuke ‘finds’, laat met een kleine uitbreiding zien hoe het geld wil gaan verdienen. Grote Amerikaanse merken slaan er direct op aan.

Etsy, eBay, Home Depot, Martha Stewart Living, REI, Sony, Target, Urban Outfitters, Walmart en Netflix behoren tot de eerste bedrijven die zich aansluiten op de nieuwe ‘pins’. Pinterest introduceert drie nieuwe soort punaises die zowel de consument als het bedrijfsleven extra profijt leveren.

Product pins, recipe pins en movie pins voegen extra informatie toe aan de knipsels die iemand aan zijn account toevoegt. Dat leuke LEGO-poppetje bevat vanaf nu een link naar een winkel op bijvoorbeeld eBay waar deze te koop is en een filmposter verwijst in deze nieuwe constellatie naar een recensiesite of een videoverhuurder. Een recept krijgt nu een link naar een commerciële partner die de bereidingsinformatie aanlevert.

De link naar de bronsite zijn gratis, maar ze verklappen wel hoe Pinterest vermoedelijk geld gaat verdienen. De verwijzing worden of voor een vast bedrag gedurende een x-periode afgekocht door een adverteerder (eBay, Netflix, Bon Appetit, etc.) of de commerciële verwijzing wordt via een veiling verkocht aan de hoogste bieder (vergelijk AdWords).

Veel haast om geld te verdienen heeft Pinterest nog niet. Begin dit jaar haalde het tweehonderd miljoen dollar aan venture capital op bij een aantal bekende investeerders.

Foto: mkhmarketing (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond