Deel dit artikel
-

Providers niet blij met prijsverhoging MXstream

KPN verhoogt volgende maand de abonnementskosten voor zijn ADSL-producten met maximaal 23 procent. XS4ALL, dat Mxstream direct aan consumenten levert, onderzoekt daarom de mogelijkheid tot samenwerking met andere ADSL-leveranciers. Ook andere providers zeggen niet blij te zijn met het besluit van KPN.

MXstream is het ADSL-product van KPN, waarbij tegen een vast bedrag per maand via de telefoonlijn internettoegang met hoge downloadsnelheden wordt geboden. Deze week maakte KPN bekend de prijzen per 1 februari te zullen verhogen. Voor een basispakket moet vijftien procent meer worden betaald, de prijs voor het snelste pakket gaat met 23 procent omhoog. Een onvermijdelijke maatregel, stelt KPN. De marges op MXstream zouden ontoereikend zijn om het huidige kwaliteitsniveau te handhaven. Uit de reactie van woordvoerder Bram Oudshoorn valt op te maken dat KPN zich niet druk maakt over een mogelijk verlies aan klanten. "In theorie kan het ons klanten gaan kosten, maar we gaan er vooralsnog niet van uit", zegt Oudshoorn.

Een rondgang langs een aantal providers levert andere geluiden op. KPN biedt MXstream niet onder de eigen merknaam aan, maar via de providers Planet Internet (onderdeel van KPN), XS4ALL, HCCnet, Tiscali, Zon, Wanadoo en Euronet. XS4ALL maakte gisteren bekend een pilot te starten met Bbned , een dochter van Telecom Italia en concurrent van KPN. Bbned heeft met zijn DSL-dienst weliswaar nog geen landelijke dekking, maar volgens Sjoera Nas van XS4ALL zal dat binnen enkele maanden wel het geval zijn. Als alles goed gaat zal het vanaf mei als alternatief voor MXstream worden aangeboden. De beslissing om dit te doen was al genomen voordat KPN met zijn prijsverhoging kwam, maar deze laatste ontwikkeling zal wel invloed hebben. "Veel van onze heavy users vragen ons om hogere uploadsnelheden", legt Nas uit. "Bij KPN hebben we dit aangekaart maar tot nu toe is daar niet op gereageerd. Door met Bbned een pilot te starten willen we onze klanten laten zien dat we hen een alternatief willen bieden." XS4ALL telt naar eigen zeggen ruim 40.000 geregistreerde ADSL-abonnees.

Bij Wanadoo en Euronet (de twee providers van Casema) is men "helemaal niet blij" met de prijsverhoging van MXstream. "Dit gaat ons ongetwijfeld klanten kosten", zegt woordvoerder Diane Potters. "Bovendien is het wel heel erg kort gecommuniceerd door KPN." De reactie van Planet Internet ligt in lijn met die van moederbedrijf KPN. "We verwachten dat het nauwelijks zal leiden tot het afvallen van klanten", zegt woordvoerder Ghislaine Werner. "Het is natuurlijk nooit leuk als prijzen stijgen, maar de klanttevredenheid onder Mxstream-gebruikers is bij ons goed."

Arthur van den Ende, commercieel directeur van Bbned , zegt te twijfelen aan de redenen die KPN voor de prijsverhoging opgeeft. "Die dienst staat nauwelijks een jaar in de markt. Als de kwaliteit op termijn niet gehandhaafd zou kunnen worden, hadden ze dat al van tevoren geweten." Hij zegt het oude prijsniveau van MXstream altijd aan de lage kant te hebben gevonden en oppert dat de ADSL-dienst met kunstmatige prijzen is neergezet. Was het doel hiervan de concurrentie uit de markt te drukken? "Dat hoort u mij niet zeggen", aldus Van den Ende. "Het prijsniveau van Mxstream is nu dusdanig dat de ISP's er uitstekend mee kunnen concurreren."

Gert Post, directeur van Zon is het ten dele eens met Van den Ende. KPN heeft MXstream volgens hem scherp geprijsd in de markt gezet. "Ze maken er nauwelijks winst op, als ze er al wat mee verdienen. Het was een goede actie om snel veel klanten te registreren en die aan de kwaliteit van het product te laten wennen." Deze klanten zullen, eenmaal gewend aan de hoge snelheden, niet snel uitwijken naar derden, stelt Post. Veel zin heeft dat op lange termijn ook niet. "Bbned en BabyXL zullen uiteindelijk ook hun prijzen omhoog moeten gooien", voorziet hij. "Alle aanbieders zitten met dezelfde problemen. Het product kost veel om op te bouwen."

De vereniging van kabelbedrijven VECAI signaleerde medio vorig jaar dat de uitrol van ADSL-diensten door concurrenten van KPN moeizaam verloopt. Hoge financieringskosten en gebrek aan "venture capital" werden genoemd als belangrijkste belemmeringen. Mede hierdoor breidt breedband via de kabel zich sneller uit dan via de telefoonlijn. Dat de verschillen tussen maximale en minimale transmissiesnelheden bij kabel vaak groter zijn dan bij ADSL, doet hier weinig aan af.

Deel dit bericht

30 Reacties

tom

Al die providers die de schuld bij kpn leggen, tss. waarom verlagen ze zelf hun prijzen niet, om de klant tegemoet te komen dan? Zij vangen nog eens minimaal 50 pieken per klant, en waarvoor?

Dave

Tom, ik denk dat ze dat geld krijgen voor geleverde diensten, gok ik hoor…

Bart Lem

Wederom een eenzijdige prijsverhoging door KPN, zonder klanten op de mogelijkheid te wijzen tot opzeggen van het contract. Ik zal deze prijsverhoging niet betalen en als KPN het hier niet mee eens is, dan zal ik (tevens eenzijdig) mijn contract opzeggen, want mijns inziens is hier sprake van contractbreuk. Ik ben een jaarcontract aangegaan met KPN onder bepaalde voorwaarden waaronder afspraken over de beschikbaarheid en snelheid (cq. kwaliteit) en de maandelijkse abonnementskosten. Na een jaar kijken we dan wel weer verder.. Een onderneming die zijn klanten op een dergelijke manier denkt te kunnen behandelen, wens ik geen zaken mee te doen. En dan ook nog de misplaatste arrogantie tentoonspreiden dat dit hen waarschijnlijk geen klanten zal gaan kosten. Waarschijnlijk omdat ze denken dat ze bestaande klanten toch reeds in de fuik hebben gelokt. KPN, ik ben een klant en wens op een volwassen manier behandeld te worden. Dat houdt in dat jullie je afspraken moeten nakomen..

Johan Meulekamp

Het is waar, in vergelijking met de ons omringende landen is ADSL in Nederland goedkoop zo niet een van de goedkoopste aanbieders. Finland, Zweden, Denemarken zitten allemaal boven de 70 EURO per maand, Italie zelfs ruim boven de 100 EURO. Echter de wijze waarop de verhoging is aangekondigd en het feit dat er niet veel alternatieven zijn is tenenkrommend. Goede alternatieve aanbieders van ADSL en Internet via Satelliet zijn welkom! Dit laatste zou wel eens een goed betaalbaar alternatief kunnen zijn dat in Nederland helaas nog niet veel bekendheid geniet.

Melle Bos

Ik ben het eens met Bart. KPN gaat een contract met een consument aan voor 12 maanden. Ik heb destijds overwogen of de startkosten en de maandelijkse kosten de moeite waren en heb toen besloten ADSL te nemen.Ik heb gisteren meteen Mxstream gebeld, maar zij staan uiteraard in hun recht doordat ze je de mogelijkheid bieden per direct je contract op te zeggen (dit stond echter niet in de brief die ik ontving), maar je bent dan wel je startkosten ook kwijt. Ten eerste kan ik niet binnen twee weken een nieuwe ADSL contract afsluiten, en ten tweede heb ik dan 350,- start kosten betaald voor 5 maanden internet, welke ik dan wederom kwijt ben bij een andere aanbieder.Wederom een belachelijke monopolistische zet van KPN. KPN vertoont trekjes van een drugs dealer, die z'n klanten eerst goedkoop laat proeven van het product voor een leuk prijsje, waarna ze de prijs opschroeven als ze weten dat je toch niet meer zonder kunt. En laten we eerlijk zijn, ze komen er toch weer mee weg.

Kaj Leers

De bovenstaande reacties lezende, moet mij toch van het hart dat KPN dit kan en mag doen. Het is nu eenmaal een corporate world en concurrerende bedrijven mogen met hun prijzen doen wat ze willen. Vrijwel iedereen – behalve de consument, uiteraard – is het er al tijden over eens dat ADSL in Nederland zodanig goedkoop wordt (werd?) aangeboden dat de prijzen verhogen niet een kwestie was van óf, maar eerder wanneer. Ik vrees dat al dit gezever het resultaat is van één van de oudste manieren om klanten te binden: biedt iets nieuws aan voor een zeer lage prijs, doe hiermee aan flinke klantenbinding, zorg dat je je zaakjes op orde hebt en zodra je denkt dat het kan, verhoog je de prijzen om wat van de gemaakte kosten alsnog terug te krijgen. Deze prijsverhoging past dan ook in een trend, die hier op emerce.nl en elders al veelvuldig gesignaleerd is: de idealistisch-ingestelde pioniers hebben het wereldje jarenlang mogen bestieren, nu is het tijd voor klinkende munt. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar gezien de schuldenlast van KPN valt het me nog mee dat ze het niet eerder gedaan hebben.

tom

Dave, ik neem toch Mxstream af van KPN? Waarom kan een Zonnet of Tiscali dan niet wat omlaag met hun maandelijkse kosten? 50 piek voor een email adres? Dit is pas een moment waar een provider zijn slag kan slaan. verlaag het maandelijkse tarief met een tientje en heel nederland komt naar u toe deze zomer. En je houdt je klanten ook nog. Maar daar houden ze wijselijk de mond over dicht. Chello heeft dit grapje enige maanden geleden helaas ook uitgehaald, prijzen verhogen, en hoemeer mensen het abo opzegden, hoe meer bandbreedte ik had. dus blijf lachen.

Floris

Te verwachten was het waarschijnlijk wel. De manier waarop is niet bijzonder netjes te noemen. Wat de zaak met recht pikant maakt is dat KPN op kosten van de belastingbetaler overeind is gehouden (doordat Zalm meegedaan heeft met de aandelenemissie). Dubbel dokken dus.

Melle Bos

Ondertussen zijn er al talloze klachten,fora en artikelen ontstaan naar aanleiding van dit hele gebeuren. Mocht er interesse zijn:{Tweakers; http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/370693/1/25 }{Telegraaf; http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.kpn.mxstream.tariefsverhoging.consumentenbond.html }{Planet.nl; http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_262284,00.html }{Planet Multimedia; http://pmmforum.planet.nl/ubb/Forum3/HTML/000034.html }Ook is er de mogelijkheid een automatische email te versturen naar KPN met je {klacht; http://fambus.dhs.org/kpn }.

O.Bloemendaal

Zit nu al 2 maanden op mijn ADSL aansluiting te wachten en tot nu het enige bericht dat ik heb mogen ontvangen van de KPN (van Planet heb ik al twee excuus truus brieven binnen en een brief waar staat dat ik al online kan, maar waar is de modem?) is dat mijn abonement wordt verhoogd.Klinkt als de dealer op de hoek: proeven voor niks en dan flink betalen. Probleem is dat ik nog niet eens de kans heb gehad om te proeven.

Lodewijk Tenorue

In punt 23 van de Algemene Voorwaarden van Mxstream staat inderdaad dat ze tussentijds zo ongeveer alles mogen veranderen. Als je het er niet mee eens bent kun je je contract opzeggen. Dus Kaj heeft gelijk: het mag allemaal wel. Maar dat is natuurlijk maar het halve verhaal. Ten eerste werkt de dienst Mxstream voor een flink aantal gebruikers nog allesbehalve vlekkeloos (forse storing bijvoorbeeld rond de kerst), wachttijden voor een aansluiting zijn soms onacceptabel en snelheid is zeker niet altijd maximaal – ook niet naar de site van de eigen provider. De gebruikers van de snelle variant hebben in de loop van het jaar zelfs een servicevermindering voor hun kiezen gekregen (1 IP adres ipv 4) zonder een bijbehorende prijsverlaging. Wellicht dat daarom de verhoging voor deze gebruikers nu 'slechts' 15% bedraagt? Daarnaast is er nog geen echte concurrentie. Geen enkele andere ADSL aanbieder kan voorlopig tippen aan het dekkingsgebied van KPN's eigen Mxstream. En het wrange is dat dit vaak komt door tegenwerking van diezelfde KPN. Met rechtszaken hebben de andere providers de KPN moeten dwingen om hen beter van dienst te zijn. Veel gebruikers hebben nog geen andere keus dan Mxstream als ze ADSL willen hebben. De kabel is vaak geen alternatief (wisselende bandbreedte, snelheid en dienstverlening sterk wisselend per kabelbedrijf, soms nog geen datadiensten over de kabel). Dan is er nog PR natuurlijk. Bij een dermate forse prijsverhoging had het KPN gesierd als ze (a) gewacht hadden tot de dienst min of meer 100% betrouwbaar is – zoals ISDN nu wel heeft bereikt of (b) een gebaar hadden gemaakt naar de gebruiker door bijvoorbeeld de veelgehoorde klacht over de 'upstream' van het basispakket weg te nemen met een verdubbeling naar 128 kbps. Als het gebruik werkelijk asynchroon is dan zou dat niet tot een enorme toename van het dataverkeer leiden maar wel tot een comfortverbetering en uiteraard een steekhoudend argument voor verhoging. Over de beginnersfouten zoals de onvolledige tekst en de timing van de aankondigingsbrief zullen we het maar niet hebben. De sukkels.

Friso Jan

pikant is natuurlijk dat eigen dochter Xs4all ook naar alternatieven aan het kijken is voor Kpn.

Dave

Tom, de provider heeft toch de helpdesk, email, homepages etc dan moet toch betaald worden lijkt me?

Teun van Essem

Als MX-stream gebruiker kan ik deze stap van KPN alleen maar toejuichen. Ik heb hier weleens eerder betoogd dat breedband geprijsd moet worden naar wat het kost (en niet wat de consument denkt dat leuk is om te betalen). Prijs is een belangrijke discriminator; als je het te duur vindt, koop het dan gewoon niet. Breedband is niet iets dat om sociale redenen "uitgedeeld" moet worden. Laten we nu eerst voor SNEL zorgen (snelle verbinding, snelle uitrol, brede dekking) en dan pas voor "pricing voor de massa". Dit kan namelijk niet samen (overigens is het met mobiele telefoons ook zo gegaan; pas goedkoop toen er volledige dekking was). Ik betaal KPN liever nog eens 100% meer, als ze maar garanderen dat Almere en de rest van Nederland zsm ADSL krijgen zodat we in NL inderdaad overal breedband hebben. Als de selecte gebruikersgroep van nu al niet meer de prijs wil betalen die de leverancier vraagt, kunnen we die snelle uitrol ook weer vergeten.Dus : iedereen die het te duur vindt: zeg ajb op, dan is er meer ruimte, aandacht etc. voor de gebruikers die wel snappen dat je op de huidige lage prijzen super verwend bent geweest. Als je het "te duur" vindt heb je het, m.i. ook niet nodig tenslotte.

Tijl Uylespiegel

Mensen geven zelf het antwoord: KPN verhoogt de tarieven omdat ze kennelijk niet doorhebben dat ze het elders voor minder kunnen krijgen. Bij Scarlet: http://www.scarlet.nl en Onetel: http://www.onetel.nl kan je ook ADSL krijgen. Ik maak er gebruik van en met veel plezier. Ik laat KPN al lang links liggen. Ze verhogen maar een eind weg! succes mensen!

marcel erulari

Beste Teun, ik ben het niet echt met je eens. In de beschaafde gebieden in Nederland kan iedereen al ADSl krijgen, nu moet het nog goedkoper.

Roelof Roos

Wat wellicht een rol speelt, of in ieder geval gaat spelen, is dat je met het huidige telefoonnet niet oneindig veel ADSL abonnementen kunt verkopen. Het is volgens mij niet zo dat iedereen die een telefoonaansluiting heeft ook ADSL zou kunnen krijgen, de capaciteit is beperkt. Als de vraag groter is dan verwacht, dan moet KPN z'n tarieven wel verhogen, omdat het aanbod beperkt is. Ik heb wel eens gelezen dat er in een land als het onze 'ruimte' is voor ongeveer een half miljoen aansluitingen. vinden ze natuurlijk niet erg, als de vraag groter is dan verwacht,

nils de witte

Tariefverhoging MXsteam? Ik wou dat ik het had! Breukelen staat klaarblijkelijk niet op de kaart van Nederland online. Geen kabel, dus ook geen ADSL in het verschiet. Ik ben jaloers op alle mopperaars.

Paul van Keep

Nils, ADSL loopt niet via de kabel maar juist via het telefoonkoper. Mxstream is in juni hier in Wassenaar gekomen en ik heb het thuis en op kantoor geinstalleerd. Heerlijk gewoon. (Behalve tijdens de kerstdagen toen het drie en een halve dag heeft platgelegen).Er komen ook nu behoorlijk wat concurrenten met ADSL op de markt. Ga maar eens kijken bij bbned.nl. Die concurrenten bieden vaak ook een iets beter product voor vrijwel dezelfde prijs. Meer upstream bandbreedte en meer dan IP adres zijn vooral voor zakelijk gebruik een noodzaak.

Kaj Leers

Telefoon-koper… Dat doet me denken aan een leuke anekdote over KPN: tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep is onlangs de Vinex-locatie 'Getsewoud' opgeleverd. De bedoeling was (en is nog steeds) dat dit Getsewoud een 'je-van-het' moest worden qua wonen (oftewel: één grote kinderen-incubator voor bovengemiddelde tweeverdieners), en dus moest o.a. het telecom-netwerk top notch zijn. Maar helaas: KPN legde 'per ongeluk' (bron: medewerker KPN) een allang verouderd netwerk aan onder de wijk, waardoor niemand daar dus ADSL kan aanvragen. KPN stelt nu dat pas eind 2003, begin 2004 een deel van het netwerk ADSL-klaar zal zijn. Over amateurisme gesproken… En helaas, voor het verhogen van de ADSL-prijzen geldt nog steeds dat KPN een bedrijf is zoals alle bedrijven, en dat er dus winst gemaakt moet worden. Je kunt er dus gevoeglijk vanuit gaan dat er een gedegen kosten-baten-analyse is gemaakt voordat KPN met de mededeling kwam. Zoals Scheepbouwer het al zei: 'het overleven van KPN als bedrijf heeft mijn eerste prioriteit'. Nu dus maar hopen dat er onder de KPN-aandeelhouders veel mensen met een MxStream-abonnement zijn.

nils de witte

Paul, dat ASDL via de telefoon loopt weet ik ook wel, maar het wordt alleen ingezet waar de kabelbedrijven breedband aanbieden. Hier in Breukelen zijn die … van Casema niet van plan kabel te bieden, dus KPN gaat hier niet tegen haar eigen ISDN opbieden. Vandaar de opmerking: geen kabel dus ook geen ASDL.

Joep Mathijssen

Prijsverhoging kan ik mee leven. Maar is het niet bezopen dat je voor 1 februari het contract moet opzeggen? Alsof je op zo'n korte termijn een alternief kunt regelen. De KPN zelf doet er al maanden over voordat e.e.a. aangesloten is. Niet de prijs, maar de manier van handelen van de KPN is voor mij een reden om eens verder te kijken. Overigens heb ik nog geen officiele brief van de KPN mogen ontvangen.

Rob

Dat dit niet kan is wel duidelijk. Ik heb een jaarcontract met KPN (dat was niet mijn voorwaarde), dus aan het einde van dat contract gaan we weer over de prijs praten KPN! En dan beginnen we niet met 20%. Zo niet, dan stoppen we de samenwerking en wil ik ALLE instapkosten vergoed hebben. Simpel.Zullen we het vanaf nu dan maar in dit forum het gaan hebben over alternatieven. Ik zit namelijk in Amsterdam nu met TWEE onbetrouwbare bedrijven: UPC/Chello en KPN. Lekker hoor…

pieterjan

lees de algemene voorwaarden dan voor je een contract afsluit, kpn heeft het recht dit te doen , zo simpel is het. kun je het wel of niet mee eens zijn, maar feit blijft dat je er als abonnee mee akkoord bent gegaan, met de algemene voorwaarden.

Richard

tja prijsverhoging is ok voor een paar tientjes, zolang de snelheid maar goed blijft, want vaak heb je zelfs een rot verbinding met ADSL nadat ze in het contract vermelden vaste bandbreedte, Met een goede connectie wil ik wel betalen, zolang de service goed blijft, Kabel is ook niet altijd goed

david

BBNed en BaByXL: SLA JE SLAG! Doe eens wat aan je naamsbekendheid! KPN loopt maar te kloten en te kloten volgens mij hebben ze daar geen idee waar ze mee bezig zijn. Grootste voordelen even op een rijtje zetten: BBNed en BaByXL heb ik nog nooit negatief in het nieuws zien komen, beide partijen zijn nog relatief klein en flexibel. BBNed timmert zeer serieus aan de weg, kiest zorgvuldig nieuwe diensten uit en heeft aan Telecom Italia een aardige back-up. Daarnaast heeft de organisatie een frisse uitstraling en wordt de klant nog met respect behandeld, je bent wat minder een "nummer".Als BaByXL in het nieuws is is het 9 vd 10 keer omdat er weer bij de opta is aangeklopt betreffende KPN`s monopoliepositie. Verder ben ik wat Nederland betreft niet echt onder de indruk van de manieren waarop providers klanten proberen aan te trekken.Gebrek aan creatieve marketing,men denkt niet vanuit de eindgebruiker, men vergeet wat belangrijk is. Er zijn meer dan 50 (!) providers, vraag aan miep op straat hoeveel ze er kent en stamelend komt Worldonline uit de mouw. Ik heb geen MaxStream maar als ik het wel had dan ben ik het roerend met Bart Lem eens.

Lodewijk

Ja, ammehoela David! Verder alle lof voor de moed van BBNed en BaByXL, maar ze zijn wel een van de oorzaken van de prijsverhogingen bij KPN door het indienen van klachten bij de OPTA. Want deze providers moeten hun laatste meters naar de klant ook inkopen bij KPN en ze vinden dat die daar te veel voor vraagt. En dus zegt de OPTA: KPN, verlagen die tarieven -of- verhogen die prijs voor Mxstream. Zodoende wordt Mxstream net zo duur als Cistron, One.Tel en wat dies meer zij. Dat bevordert de concurrentie en dat heet in Nederland altijd goed te zijn voor de consument. Maar dat laatste vooral op de langere termijn, tot die tijd moeten we bloeden met z'n allen.Grappig toch dat we met dit systeem op de korte termijn hebben bereikt dat de prijzen stijgen om kleine bedrijfjes in leven te houden.

david

Goed als je er wat verder op door wilt gaan Lodewijk, inderdaad, wat je zegt is correct: KPN vraagt belachelijk hoge local-loopprijzen. Mocht het inderdaad zo zijn dat, zoals jij stelt, deze prijzen op een of andere wijze in verband staan met de Maxstream-prijsverhoging,dan vind ik het hoogst opmerkelijk dat je vervolgens de schuld voor deze maxstream-prijsverhoging bij BBNed en BaByXL-achtigen neerlegt. Als het goed is is de OPTA inderdaad onafhankelijk en toezichthoudend, dus inderdaad als je klachten hebt kom je daar terecht.

Frank Braton

Poehpoeh. Ik heb schijt aan KPN maar ADSL werkt wel en ook daar waar geen kabel is, UPC vertikt het om de kabel door te trekken naar de Rivierenbuurt in Amsterdam omdat de poen bij ze op is. Bij KPN ook dus dan maar wat duurder, wat maakt die paar gulden nou uit. Dat is het voor de meesten ook niet, het gaat om de manier waarop en omdat het KPN is. Die lui leren toch nooit dus bespaar je de moeite ze te veranderen. Go with the flow. Nogmaals, schijt aan KPN maar ze leveren wel wat ik wil hebben. Wat denk je te gaan betalen als KPN failliet gaat zoals sommige 'know-no's' blijkbaar willen?

Hans Stel

Het is wel heel "aardig" van kpn dat ze nu de mogelijkheid bieden tot opzegging van het abonnement maar je zit nog wel een jaar vast aan het abonnement van de provider a 50 piek per maand! Dus eigenlijk is het geen optie. Ik heb overigens sinds een maand een mxstream mbv een usb modem. Ze vergeten er alleen bij te vertellen dat als je een via chipset op je cpu hebt dat hij dan niet doet, dus mag ik hem nu gaan omruilen tegen een ethernetmodem (met bijbetaling). Bij de aanmelding vertellen ze dat er niet bij en het staat pas sinds kort op hun website (ergens ver weg in een stil hoekje van de site bij de klachten behandeling). Ik denk dat KPN binnen 5 jaar ten onder is gegaan door deze onverschilligheid richting klant.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond