Deel dit artikel
-

Salarisschalen mediabureaus kennen lichte daling

De salarisschalen voor de mediabureaus in Nederland laten een lichte daling zien ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Mediaflex Recruitment & Training, een specialist in werving & selectie op het gebied van media en online marketing.

De economische crisis is een oorzaak, de salarissen staan vrijwel stil op het moment. Een andere reden is gewijzigde samenstelling van de mediabureaus die dit jaar meededen aan het onderzoek.

In de categorie online verdient een planner gemiddeld 2355 euro per maand, een senior planner 3015 euro en een director 4144 euro.

In de cateorie Performance verdient een SEO-specialist 3375 euro per maand, een affiliatespecialist 3475 euro en een social specialist 3985 euro. Een opmerkelijk bovengrens is er voor mobiele specialisten, die gemiddeld 4000 en maximaal 5500 euro verdienen, hoewel ook die beloning 7,4 procent is gedaald.

De getoonde bedragen zijn gebaseerd op een 40-urige werkweek en zijn exclusief secundaire arbeidsvoorwaarden zoals vakantiegeld, reiskosten, 13e maand, enzovoorts.

Deel dit bericht

4 Reacties

Thees Peereboom

Nuttige informatie; komt helaas niet tot volle bloei vanwege ontbreken van het aantal waarnemingen.

Allard Posthumus

Uitgaande van de categorieën waar stijgingen zijn zou je kunnen concluderen dat research en buying “hot” zijn bij mediabureaus. Als die conclusie juist is de extra aandacht op buying logisch (gezien het economisch tij) en de extra aandacht voor research teken dat de bureaus met de toekomst bezig zijn.

Robert Smit

@Thees er hebben acht mediabureaus aan het onderzoek meegedaan.

erro

De bedragen zijn bruto mag ik hopen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond