Deel dit artikel
-

Samsung stopt marketing 3D-tv

Samsung heeft de marketinginspanningen rond de promotie van 3D-tv in de Benelux stopgezet. Dat blijkt uit opmerkingen van marketing manager consumer electronics Tristan van Overbroek op het Samsung Forum in Praag.

Het Zuid-Koreaanse bedrijf blijft 3D aanbieden op duurdere toestellen, maar zal de technologie niet langer aanprijzen. Volgens Van Overbroek is de belangstelling tegengevallen. Tegen DataNews liet hij weten: “In 2010 had je enkele early adopters die absoluut zo’n toestel in huis wilden halen, maar in 2011 was het vet al van de soep.”

Uit een recent Nederlands onderzoek blijkt dat slechts 6 procent van de consumenten in de buidel wil tasten voor een 3D-televisie, hoogstens 20 procent is ‘eventueel geïnteresseerd’ in de functionaliteit.

Probleem was ook dat er nauwelijks 3D-content beschikbaar was, enkele experimenten daargelaten.

Het bedrijf zet nu in op internettelevisie, die op een slimme manier aangestuurd kunnen worden, via de stem of gebaren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond