Deel dit artikel
-

Startup Starred.com tekent Microsoft internationaal

De startup Starred.com van Lars van Wieren heeft weer een internationaal contract gesloten. Dit keer is het Microsoft dat in zes EU-landen klanttevredenheidsonderzoek gaat doen met het laagdrempelige hosted feedbacksysteem.

“Veel vooruitstrevende bedrijven zijn nog heel ouderwets in de wijze waarop ze feedback van klanten vragen. Met Google ben ik in gesprek en Microsoft heeft net een contract gesloten om voor Advertising onze dienst in te zetten”, aldus Lars van Wieren.

De ondernemer ontwikkelde een systeem waarmee kleine en grote bedrijven eenvoudig feedback van hun zakelijke klantrelaties kunnen vragen. Het doel hiervan is om intern zicht te krijgen op de kwaliteit van de eigen processen en die, waar nodig, te verbeteren.

Met Starred.com kan een bedrijf zijn relaties een mail sturen met een link naar een beoordelingsformulier. Dat is een compact formulier waarop de ontvanger een vraag beantwoordt met een oordeel van een tot vijf sterren. Dat formulier is per definitie nooit meer dan een beeldscherm groot. “Dan kun je die mailing vaker in een jaar versturen. Niet enkel om nog maar vragen te stellen, maar ook om te laten zien dat je luistert naar de opbouwde kritieken van de klanten.”

Microsoft Advertising gaat dit systeem toepassen om feedback te vragen aan mediabureaus, adverteerders en andere zakelijke relaties in de reclamewereld. Er is een contract gesloten voor Nederland, België, Portugal, Zwitserland, Ierland en Oostenrijk. Improve Digital gebruik het Nederlandse systeem in vijftien landen en Spotify in Nederland en België.

Zevenhonderd bedrijven schreven zich in om de gratis versie van de dienst te kunnen proberen. Betalende gebruikers kunnen de vragen en het uiterlijk van het formulier naar eigen smaak aanpassen.

De response op tevredenheidsonderzoeken in de markt is gemiddeld tussen de vijf en vijftien procent. Van Wierens systeem scoort zeker twintig procent met uitschieters tot veertig procent.

Foto: musescore (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Maurik

Katch scoort meer dan 60% respons rate van collega’s en klanten, met telkens max 3 vragen waarop kwalitatief en kwantitatief gereageerd wordt. Na de launching customers start de global uitrol nu. We verschillen van Starred.com op een aantal kritische punten wat onze hogere responsrate verklaart.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond