Deel dit artikel
-

Telegraaf breidt belang in GroupDeal uit

De Telegraaf breidt zijn belang in kortingssite GroupDeal uit van veertig naar zestig procent. Het uitgeefbedrijf zoekt de concurrentie met aanbieders als Groupon, Sweetdeal en Marktplaats.

Hoeveel Telegraaf Media Groep (TMG) voor de twintig procent aandelen betaalt, maakt het niet bekend. De resterende aandelen van GroupDeal blijft in handen van het management.

Wel zal in de komende kwartalen enigszins duidelijk worden welke bijdrage GroupDeal levert aan TMG’s digitale omzet. Nu de meerderheid van de aandelen in handen van de uitgeverij is, moet het de resultaten van GroupDeal in zijn eigen resultaten opnemen.

Op 14 maart publiceert De Telegraaf de financiële resultaten over het vierde kwartaal van 2011.

Paul Montagne, directeur van GroupDeal: “Nauwere samenwerking van GroupDeal met bijvoorbeeld Hyves, Dichtbij en De Telegraaf Webshop zal de positie in social shopping verder versterken.”

Johan Ooms, hoofd Mergers & Acquisitions van TMG: “Voor de komende tijd verwachten we naast verdere marktgroei ook marktconsolidatie waarbij het voor relatief kleine marktpartijen lastiger wordt om interessante aanbiedingen en een groot afzetbereik aan te kunnen bieden.”

In november 2010 verwierf de uitgeverij een minderheidsbelang in GroupDeal. Ook toen werden geen financiële details bekendgemaakt over de transactie.

GroupDeal is een waar fysieke en digitale bedrijven kortingsacties kunnen publiceren naar een groot publiek. De digitale folders worden landelijk verspreid of over de zeventien steden waar het bedrijf lokaal actief is.

Vorige maand pleegde GroupDeal een overname om een positie te verwerven in de mobiele wereld. Pocketdeals werd gekocht om snel als enige actief te zijn met deals op mobiel internet.

Paul Montagne kan zijn borst natmaken voor de mobiele concurrentie. Want T-Mobile sloot begin deze week een Europees pact met Groupon. Abonnees van de mobiele operator zien hun telefoon veranderen in een distributiekanaal voor Grouponacties. Hoe dat er exact gaat uitzien, moet in de komende maanden blijken. De eerste T-Mobilelanden nemen de locatiegebonden reclamedienst nog voor de zomer in gebruik.

Foto: Joe (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond