Deel dit artikel
-

Telegraaf komt met premium content

De Telegraaf gaat voortaan geselecteerde achtergrondartikelen van eigen verslaggevers en columnisten via de website aan abonnees aanbieden. Deze artikelen zijn niet zichtbaar voor reguliere bezoekers.

De premium secties (waaronder Opinie, Reportage en Stan Huygens) zijn gratis voor abonnees met digitale toegang. Ook de columns van Rob Hoogland, Martin Visser, Paul Jansen en Johan Cruijff worden op deze manier aangeboden.

‘We zien dat de bezoekers van onze sites steeds meer op zoek zijn naar verdieping en opinie. Unieke content die tot voor kort alleen in de papieren editie van De Telegraaf te vinden was. Met het uitbreiden van het aanbod op internet, koesteren we onze abonnees ook in het digitale domein’, stelt Jan-Kees Emmer, adjunct-hoofdredacteur van De Telegraaf.

De volgende stap is abonnees verhalen en duiding die nog alleen bestemd zijn voor de papieren krant ’s avonds al online kunnen lezen.

De Volkskrant gaat dit binnenkort al doen via de app Volkskrant Select, die 1,79 euro per week gaat kosten. In de applicatie (iPad, iPhone) lees je elke avond om 22.00 uur een selectie van tien artikelen uit de krant die de dag erop verschijnt. Volkskrant Select zal als losse app te downloaden zijn en is niet te vinden in Apple’s eigen Kiosk.

Deel dit bericht

8 Reacties

Bernard

De Telegraaf heeft nog niet door dat dit nog minder inkomsten zal veroorzaken. Enfin, uiteindelijk zal er niks overblijven van het concern. Ze gooien bakken met geld eruit aan onzinnige projecten.

van Deurzen

@Bernard, ik geloof niet dat er bakken geld worden weggegooid aan onzinnige projecten. Ze hebben in ieder geval het lef om ergens mee aan de slag te gaan. Of het zinnig is betwijfel ik. Er is bij TMG echt de drang geweest om online geld te verdienen aan content en daar is binnen de online verantwoordelijken van TMG volgens mij enkel naar paywall gekeken en niet naar alternatieven. (is enkel de bekende weg, weinig innovatief).

Marcel Joosten

Betalen voor premium content is op zich geen raar fenomeen, en willen ook veel mensen doen. De vraag is meer, wat versta je onder premium content? Als ik nu de site scan van de telegraaf is een newsitem dat een actrice vreemd ging een premium artikel 🙂 Daar gaan ze dus mank mee.

Bernard

@van Deurzen, je reactie is tegenstrijdig. Je gelooft niet dat er bakken met geld aan onzinnige projecten worden weggegooid, maar of het zinnig is betwijfel je. Oftewel onzinnig. Zonder de krant zou er eigenlijk niks meer zijn. Ik kan geen zinnig project bedenken van de Telegraaf. Maar dat komt omdat er oude managers/directeuren zitten, die denken dat ze het weten, maar het dus niet weten. Hetzelfde bij KPN. Over tien jaar zijn beide partijen er niet meer.

Olger Kistemaker

@Marcel Joosten, ik hoor wat je zegt, maar vergeet niet dat de Privé-artikelen steevast in de top meest gelezen artikelen staan.

Gijs Vroom

@Marcel Joosten @Olger Kistemaker
Naar mijn idee wordt alleen betaald voor 1) een compleet aanbod aan zeer gewenste content (liefhebbers, passie, hobby, meer dan gemiddelde interesse), 2) een door gewoonte zeer ingesleten behoefte aan content van specifiek mediamerk (oud abonnees op de print uitgave – meestal doelgroep wat oudere leeftijd), 3) need to know vakinformatie.
De roddelrubriek kan onder 1 of 2 vallen, maar het lijkt me te dun om echt tractie te krijgen.

Stefan Smit

@Olger Kistemaker dat het een feit is dat de Privé-artikelen vaak de meest gelezen artikelen zijn is duidelijk. De vraag is eigenlijk of ze dit zullen blijven wanneer mensen ervoor moeten betalen. Dit soort nieuws vind vaak je overal op het web, ook over die ene artiest. En dat het vaak hoog staat is omdat het ‘lekkere snack-content’ is, voor even tussendoor. Maar wil je daarvoor ook betalen? Is de snack dan nog lekker genoeg bij de Telegraaf of kijk je dan elders?

van Deurzen

@Bernard; niet onzinnig want het is wel de eerste NL krant die op deze “geselecteerde” manier content in verschillende wijzen aanbiedt op internet; wel onzinnig: ik betwijfel of het echt gaat werken. NL is bij uitstek een land van van gratis houdt (en waar mensen zeuren over de advertenties eromheen, die gratis mogelijk maken) en zo naar Premium te werken daar ben ik niet heel zeker van qua succesfactor

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond