Deel dit artikel
-

TIG Sports investeert in LeadingCourses.com

Sportmarketingbureau TIG Sports neemt een belang in LeadingCourses.com, een Europese recensiesite voor golfbanen van oud-medewerkers van Vergelijk.nl.

“We waren niet actief op zoek naar een investeerder, maar we kwamen in contact met TIG Sports (site) en ze kunnen ons bereik in de internationale golfwereld vergroten”, legt Jeroen Korving van Leading Courses uit. ”Ze zijn immers organisator van onder meer het KLM Open, hebben contact met European Tour en een sterk netwerk op hoog niveau.”

Details over de omvang van de investering maakt hij niet bekend.

De golfsite ging 2,5 jaar geleden van start als verlengstuk van een persoonlijke hobby van de oprichters. Het bleek moeilijk om aansprekende banen te vinden in omgevingen waar golfers niet bekend zijn, in binnen- en buitenland. Leading Courses brengt zo veel mogelijk Europese golfbanen in kaart, met bijbehorende meta-informatie, en laat zijn gebruikers beoordelingen geven. Die recensies verschijnen ondertussen als zodanig in Google.

Inmiddels bevat de database zo’n zevenduizend banen. De site is vertaald in het Duits, Engels en Frans en een Zweedse site verschijnt nog voor het einde van het jaar. Korving: “Het grootste probleem is om alle informatie van de banen up to date houden. Golfclubs zijn niet zo ver op digitaal gebied, dus we krijgen veel e-mail met verzoeken om informatie aan te passen. Daarom hebben we net een extranet gelanceerd voor dertig landen. De banen krijgen de macht over de correctheid van de informatie zelf in handen. Dat is gratis.”

De recensiesite heeft in een aantal landen in verschillende concurrenten. Op platformniveau, internationaal gezien, amper tot niet.

Korving: “Volgend jaar wordt een druk jaar. We gaan de business modellen ontwikkelen. Dit wordt het jaar dat het moet gaan draaien. Tot op heden kochten we geen verkeer in met AdWords. Wanneer we dat doen, kan het bezoek verdubbelen. Nu zitten we op dertigduizend bezoekers uit Nederland.”

“Mobiel is belangrijk omdat we een recensiesite zijn. Wie onderweg is wil banen kunnen zoeken, recensies kunnen lezen en aanbiedingen zien.” In dat laatste ligt een van de verdienmodellen. Golfbanen kunnen via het extranet gratis hun baaninformatie bijhouden, maar voor marketing richting de sporters zullen ze de portemonnee moeten trekken. Details daarover hoopt Korving, met zakenpartners Bjorn Boonen en Rikkert Nachtegaal, volgend jaar te geven.

De iPhone-app wordt door enkele duizenden golfers gebruikt. De Androidversie verschijnt in de komende weken.

Om de stroom aan recensies te consolideren, werkt de site ook met reisorganisatoren die golftrips verkopen. Op de wijze waarop Zoover vakantiegangers om recensies vraagt, via de tour operator die e-mails verstuurt na thuiskomst, mailt Leading Courses reizende golfers. De banen kunnen, op hun beurt, die beoordelingen gratis op hun eigen site zetten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond