Deel dit artikel
-

Top-5 Mediabureaus

Winnaar: Mediaedge:cia.

  1. Mediaedge:cia
  2. MediaCom
  3. Starcom Nederland
  4. SVBmedia (v/h Schreiner & Van Bokkel)
  5. Initiative

Het onderdeel Mediabureaus is dit jaar nieuw, maar vormt voor veel bedrijven een essentieel onderdeel in de communicatiestrategie. De versnippering van het medialandschap neemt immers steeds grotere vormen aan, dus je doelgroep bereiken wordt er niet eenvoudiger op. Voor de traditionele mediabureaus is de omslag naar online niet altijd even gemakkelijk geweest en dat blijkt ook wel uit het onderzoek. Spelers die zich al in een vroeg stadium met internetmarketing bezighielden, zoals Mediaegde:cia en Starcom komen veel beter uit de bus dan bijvoorbeeld Universal en Kobalt, die wel bij meer ondervraagden bekend zijn. Hopelijk zal de recent gelanceerde interactieve tak van Kobalt, Twist, volgend jaar hoge ogen gooien. Opmerkelijk: Schreiner & Van Bokkel veranderde vlak voor het onderzoek zijn naam in SVBmedia, maar dat deerde het bureau blijkbaar niet.

Winnaar: Mediaedge:cia

Naam: Mediaedge:cia (MEC)
Vestigingsplaats: Amsterdam
Werknemers: 90
Jaaromzet: geen opgave

“Alleen boodschappen uitzenden is onvoldoende. Je moet contact maken en onderhouden met de consument.” Dat is volgens Armel Mouqué de bedrijfsfilosofie van Mediaedge:cia, het mediabureau waar hij werkzaam is als managing director van MEC:Interaction.

Mediaedge:cia is actief is in een groot aantal landen en zet alle mogelijke communicatiemiddelen in. “Onlangs hebben we bijvoorbeeld in samenwerking met het reclamebureau een demonstratie met spandoeken georganiseerd om de IKEA-campagne ‘iedereen is designer’ onder de aandacht te brengen.”

Nieuwe kanalen als internet spelen volgens Mouqué een belangrijke rol bij het betrekken van de consument. En adverteerders kunnen daar hun voordeel mee doen. “Je kunt achterhalen wie je kopers of potentiële kopers zijn. Dat is waardevolle informatie om je klantendatabase mee te verrijken. Vroeger adverteerde een automerk in de krant en was het niet altijd even duidelijk wat dat opleverde. Als je via internet proefritten genereert, kun je heel makkelijk doorrekenen wat het kost om mensen naar de showroom te krijgen.”

Voor de komende jaren heeft Mouqué hoge verwachtingen van reclame via sociale netwerken en gaming. “Obama heeft tijdens zijn campagne geadverteerd in een game. Bij Hyves melden duizenden mensen zich aan als fan van een bedrijf als H&M, TomTom of Apple. Dat zijn mensen die waarschijnlijk open staan voor commerciële boodschappen.” Ook mobiel is volgens Mouqué een medium om in de gaten te houden. “De vraag is nog wel hoe je dergelijke nieuwe middelen precies moet gebruiken. Bij mobiel moet je bijvoorbeeld niet in de valkuil trappen om een tv-commercial één op één over te zetten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond