Deel dit artikel
-

Unilever: online beter voor reclame dan ‘oude media’

“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.

Unilever publiceerde gisteren de kwartaalcijfers en laat duidelijk zien dat het concern meer op prestatie stuurt. Sneller beslissen over minder schijven over betere product-markt-combinaties met efficiëntere reclamebestedingen. Dat is in het kort zoals het concern zichzelf graag wil zien.

Honderden mensen zijn ontslagen om kosten te besparen en er wordt in IT geïnvesteerd als strategisch fundament. Deze dia, bedoeld voor de financiële markt, laat ook zien dat het percentage ‘niet-werkende media’ met vier procent is teruggebracht tot twintig procent. Dat zijn zaken als vergoedingen aan reclamebureaus en productiekosten.

Financieel directeur Raoul Jean-Marc Sidney Huët: “We hebben speciale aandacht voor reclame op mobiele dragers, zoals u weet, en dit is voor ons veruit het snelstgroeiende mediakanaal.”

Daarmee combineert Huët twee zaken: een immens bereik op de consumentenmarkt, zowel overdag als ‘s avonds, tegen tarieven die in het niets vallen bij de kosten voor massamedia.

Foto: Pete (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond