Deel dit artikel
-

‘Vreemd, dat Marketing weinig met mobiel doet’

Triscreen Media begint een joint venture met Ron Vrijmoet, oud topman van JWT Europa, onder de naam Mobile Generation in Amsterdam. “Het is vreemd dat er nog zo weinig marketingbudget naar het mobiele kanaal gaat als je de groei en het potentieel ervan ziet”, aldus Vrijmoet.

Een kleine tien maanden is Mobile Generation reeds actief met mobiele marketingdiensten. Vandaag presenteert het bedrijf zich pas officieel. In de afgelopen maanden tastte Vrijmoet de markt, kennisniveaus en verlangens bij grote adverteerders af. "We combineren we de internationale mobiele kennis van Triscreen Media met onze eigen expertise met marketingcommunicatie".

Er lopen ondertussen een tiental projecten. In de komende weken wil de ondernemer namen bekend maken van de eerste klanten. "Voor een partij bereiden we een productlancering voor waarbij mobiel en social media een centrale rol spelen. Dat richt zich op jongeren. Voor een ander maken we hun content geschikt voor mobiel. Maar we doen ook mediaplanning en -inkoop voor derden".

Het bedrijf richt zich vooral op internationale adverteerders, marketeers en uitgevers. "Het mobiele kanaal is onderbelicht. Het is vreemd dat de meeste merken amper budget hebben voor mobiel. Je ziet daarentegen dat het snel groeit en dat het potentieel en de impact groot zijn. We doen eerst een audit bij onze klanten en kijken daarna hoe ze mobiel in kunnen zetten als marketingmiddel". Een van de mogelijkheden is het verzamelen van mobiele nummers en het verrijken van die klantprofielen via social media.

Parallel met Nederland worden ook activiteiten opgetuigd in de andere landen waar Triscreen Media actief is.

Vrijmoet werkte nationaal en internationaal voor PPGH/JWT en bestierde de wereldwijde marketing- &communicatieactiviteiten van Shell International.

Triscreen Media is in Nederland ook bekend van zijn narrowcastingactiviteiten met Librium, ON en MediaTV.

Het aantal startende mobiele marketingbedrijven groeit snel. "Je ziet veel bedrijven die of werken vanuit een technische achtergrond of vanuit hun mediaspecialisme. Wij combineren die twee en brengen kennis in over traffic, creatie en merken".

Begin deze week maakten De Telegraaf, Ster en Sanoma bekend dat ze in de komende maanden een publieke proef houden met mobiel adverteren. Ze stellen gratis ruimte op hun netwerken beschikbaar aan adverteerders en mediabureaus en delen die resultaten van de geteste campagnes met de hele markt. De bedrijven hopen daarmee de belangstelling voor mobiele marketing een impuls te geven.

Foto: apesara (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Jos

Dit is helemaal niet vreemd.Volgens mij besteld vrijwel niemand iets online met z'n mobiel, maar bijna altijd met een lap/desktop. Hierom heeft adverteren voor webwinkels vrij weinig nut. Ook omdat het ori?nteren op producten op je mobiel niet makkelijk werkt, ook niet met de nieuwste toestellen.

Richard Otto

Betalen via de telefoon zal komende tijd steeds eenvoudiger worden. De iPhone is daar een goede voorbode van. Met dit mobiele device kun je nu al heel eenvoudig – met 2 x klikken- apps via de Appstore en muziek via Itunes bestellen. Vervolgens wordt dit van je credit card afgeschreven. Dit is maar 1 van de talloze voorbeelden. Met marketing op de mobiel komt het echt helemaal goed.

David

Waar in Amsterdam is het kantoor(adres), ik zie enkel 3 vaste telefoonnummers staan?

Jaap van der Valk

@ JosDie kant lijkt het toch echt wel op te gaan.Zie bijv. http://www.mobilemarketer.com/cms/news/search/5568.html onder kopje "Mobile commerce has arrived"

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond