Deel dit artikel
-

Yahoo zet nieuwe koers uit, dumpt CFO

Yahoo gaat zich meer richten op mobiel. Dat vertelde de nieuwe CEO Marissa Mayer gisteren aan haar personeel. CFO Tim Morse is inmiddels vervangen door Ken Goldman, voorheen financieel directeur van Fortinet.

Yahoo heeft de nieuwe koers nog niet formeel naar buitengebracht, details lekten uit via medewerkers. Die vonden de ambities van Mayar nogal ‘breed’, om niet te zeggen vaag.

Zo moet Yahoo volgens Mayer weer onderdeel worden van de dagelijkse routine van zijn bezoekers, zal de nadruk komen te liggen op ‘kerncompetenties’ (zonder die te benoemen) en viel het woord ‘personalisatie’.

Tim Morse is inmiddels vertrokken als financieel directeur. Die stond bekend als zuinig, terwijl Yahoo nu de vleugels moet uitslaan.

Mayer maakte haar plannen gisteren bekend, omdat zij in verwachting is van een baby en enige tijd verlof moet nemen. De van Google afkomstige Mayer zit nog maar net op haar post.

Yahoo is met zevenhonderd miljoen bezoekers per maand nog steeds een van de meest bezochte domeinen op het web, maar verkeert al jaren in de problemen. Diverse CEO’s voor haar kregen het maar niet voor elkaar om het internetbedrijf weer op de rails te krijgen. Bovendien kregen zij het telkens aan de stok met opstandige aandeelhouders. Met Mayer lijkt Yahoo voorlopig in rustiger vaarwater beland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond