Geplaatst door EPiServer

EPiServer lanceert Digital Experience Cloud – Spring 2015 editie

EPiServer, de leider in digitale marketing en e-commerce oplossingen, lanceert vandaag de Spring Release van zijn Digital Experience Cloud. De nieuwe functionaliteiten zorgen voor een naadloze ervaring tussen digitale marketing, e-commerce en aftersale klantervaringen. De Spring editie kan op een Software-as-a-Service (SaaS)-basis worden afgenomen en is per direct beschikbaar.

De nieuwe release is de volgende stap in EPiServer’s klantgerichte roadmap om de functionaliteiten van zijn vooraanstaande oplossingen uit te breiden. Deze meest recente versie bouwt voort op de fusie tussen Ektron en EPiServer, zodat klanten nog meer waarde kunnen halen uit hun reeds gemaakte investeringen in web content management, enterprise connectivity, zoekfunctionaliteiten en digital commerce.

Digital Experience Cloud: nieuwe cloud configuraties
De Spring Release biedt nieuwe configuratieopties voor de Digital Experience Cloud. De prijsstructuur is helder. Er worden vier software-as-a-service abonnementen aangeboden: Professional, Group, Corporate en Enterprise. De cloudpakketten maken het dankzij het ‘elastic scaling-principe’ eenvoudig om op en af te schalen, afhankelijk van de behoefte en doelstellingen van de bedrijven. De Spring Release van deze cloud-first oplossing kan vanaf nu in de private cloud via een consumptiemodel worden geleverd, maar blijft ook als on-premise oplossing beschikbaar.

‘Het zijn vooral de bedrijven met de focus op marketing en sales die gebruik maken van de cloud. Zodoende kunnen ze efficiënter uitrollen en schalen, en kunnen ze snel reageren op nieuwe strategieën en klantbehoeften’, vertelt Bob Egner, vice president van Product Management en Marketing bij EPiServer. ‘De EPiServer Spring Release biedt een manier om je meest kritische ervaringen, content en catalogus te ontsluiten en ze aan te bieden waar de klanten zijn, namelijk in de cloud.’

Uitbreiding van ‘best-of’ functionaliteiten van Ektron en EPiServer
De nieuwe editie breidt de belangrijkste functionaliteiten van Ektron en EPiServer uit. Bestaande EPiServer klanten profiteren van de Digital Experience Hub (DXH), die het mogelijk maakt om systemen als Marketo, Salesforce en Microsoft CRM te koppelen met EPiServer. De combinatie zorgt voor een 360 graden kijk op de klant, zijn geschiedenis, voorkeuren en gedrag. Bedrijven kunnen eenvoudig content dynamisch personaliseren door de integraties.

Voor bestaande klanten van Ektron is EPiServer Find nu beschikbaar. Met de oplossing kunnen bedrijven processen stroomlijnen en automatiseren, zodat de meest relevante content voor individuele bezoekers op het juiste moment naar voren komt. Daar komt bij dat EPiServer Commerce naast het Ektron-platform gebruikt kan worden, zodat het creatieproces voor het creëren van digitale commerce ervaringen wordt gestroomlijnd.

Spring Release verbeteringen
Aanvullende functionaliteiten zijn gemaakt om marketeers tijd en moeite te besparen, en om de creatie en het beheer van de digitale ervaring te optimaliseren:

Digital Commerce

• Verbeterde catalogusmanagement tools om meer efficiëntie te bewerkstelligen;
  • Nieuwe capaciteiten voor het maken en beheren van product- en variatierelaties en om het beheer van meerdere catalogi te verbeteren;
  • Snel vinden van items in grote catalogi om verkoop te vereenvoudigen.

• PowerSlice add-on levert nieuwe typen workflows, zodat hiërarchische en niet-hiërarchische data snel van elkaar gescheiden kan worden;
  • Find Virtual Appliance is nu beschikbaar als stand-alone oplossing of als managed service. De oplossing zorgt ervoor dat Find ook buiten de firewall ingezet kan worden;
  • Auto boosting levert zelflerende en relevante optimalisatie voor producten en content search.

Content Staging

• Eenvoudig een project bekijken voordat het gepubliceerd wordt en mogelijkheid tot samenwerken op nieuwe content items;
  • Multi-publish en preview zorgt ervoor dat er volledige controle is over hoe nieuwe content eruit komt te zien op de website en maakt het makkelijk om nieuwe content uit te rollen;
  • Workflow optimalisatie en vergroten van de kwaliteit van de content dankzij content collaboratie.

Marketeer Empowerment

• Nieuwe content vergelijkingsfunctionaliteiten maakt verschillende versies en talen vergelijken eenvoudig;
  • Verbeterde experience editor stroomlijnt in-page editing.

Enabling Platform

• Grotere performance en vereenvoudigde URL- en SEO-management voor een krachtiger en eenvoudiger platform;
  • Single Sign-on met ‘federated’ beveiligingsintegraties en enterprise authenticatie frameworks ondersteunen de beste beveiliging.