Industry Wire

McDonald’s stimuleert lezen bij kinderen met gratis digitale boeken

Amsterdam, 7 augustus 2013 – McDonald’s Nederland introduceert gratis digitale, interactieve kinderboeken bij ieder Happy Meal. McDonald’s wil met de leuke en speelse boeken kinderen (en ouders) stimuleren om te lezen. De kinderboeken worden niet alleen in Nederland geïntroduceerd; McDonald’s lanceert de boeken in maar liefst 38 Europese landen. Met drie miljoen gasten per week hoopt McDonald’s een substantiële bijdrage te leveren aan het lezen met en door kinderen in Nederland. Vanaf nu wordt bij iedere Happy Meal actie een nieuw digitaal boek toegevoegd aan de online bibliotheek.

 

“Met deze digitale boeken leveren we op speelse wijze een educatieve bijdrage en stimuleren we kinderen om te lezen”, vertelt Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland. “Als familierestaurant mogen wij wekelijks 3 miljoen gasten verwelkomen in onze 235 restaurants. Het bezoek van onze gasten, veelal families, willen we blijvend veraangenamen om ouders en kinderen te stimuleren samen meer te lezen.”

Vanaf deze maand kunnen gasten de eerste boeken eenvoudig downloaden door de QR-code op de Happy Meal doos te scannen. De boeken hebben een educatieve insteek en geven leuke en leerzame feitjes over onderwerpen zoals dieren, natuur en wereldsteden. Bij iedere Happy Meal actie wordt er een nieuw boek toegevoegd aan de online bibliotheek. Iedere introductie kent een nieuw thema, deze maand diverse wereldsteden en de natuur.

 

De digitale boeken worden naast de bekende speeltjes in het menu geïntroduceerd. Kinderen krijgen voortaan dus een speeltje én kunnen een digitaal boek downloaden. Naast de QR-code op de Happy Meal doos zijn de boeken ook te downloaden via de Happy Studio app op de smartphone of tablet of via de website HappyStudio.com. Daarnaast kunnen kinderen en ouders op de website HappyStudio.com ook zelf boeken maken en delen met anderen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht