Industry Wire

Geplaatst door Mindtree

Mindtree onderzoek: Bedrijven moeten meer investeren in personalisatie voor de consument

Bangalore (India) en Warren (New Jersey) – 10 februari 2016 – Onderzoek wijst uit dat personalisatie de grootste drijfveer is die de “phy-gital” consument helpt bij het bereiken van de ideale mix van online en offline shopping. Ook wordt onthuld dat de meeste bedrijven aan het transformeren zijn maar dat er weinig zijn die investeren in personalisatie-initiatieven waarvan consumenten zeggen dat het de intensiviteit en breedte van hun shopervaring zal verbeteren. Dit terwijl zij zichzelf zien als pioniers op het gebied van het aannemen of investeren in digitale technologieën.

Enkele uitkomsten van het onderzoek:

  • Consumenten kopen eerder een product opnieuw als het een gepersonaliseerde aanbieding is (78%), dit geldt ook voor niet eerder gekochte producten (74%).
  • Slechts 28% van de bedrijven zegt flink te investeren in personalisatie om de online verkoop te verbeteren, dit terwijl het hun online sales het afgelopen jaar met 58% sterk heeft verbeterd.
  • Het gebruik van mobiele shoppingapps gaat volgens de consument meer dan verdubbelen de komende drie jaar. Terwijl in 2015 zes procent van de ondervraagde consumenten voorkeur had om mobiel te schoppen, verwacht vijftien procent in 2018 voorkeur te geven aan de mobiele app.

Het onderzoek highlight ook een aantal opmerkelijke tegenstrijdigheden tussen online features die consumenten hopen te zien en de features waar bedrijven in investeren. Bijvoorbeeld: consumenten willen graag verbeterde zoek- en vergelijkingsfuncties, terwijl bedrijven investeren in features als shoplijstjes, wishlists en social. De onderzoeksresultaten onthullen ook wat de topredenen zijn voor consumenten om online winkelwagens te verlaten en wat hen ertoe aanmoedigt om online reviews (zowel negatief als positief) te lezen en te posten.

“Het meest opvallende aan het onderzoek is dat bedrijven investeren in personalisatie beter moeten prioriteren, dit zorgt duidelijk voor meer commercie. Dit is slechts één van de uitkomsten, er zijn nog veel meer lessen te trekken uit dit onderzoek,” aldus Radha R., EVP en Hoofd Digitale Business Mindtree. “Veel van de personalisatie-aanpakken zijn ineffectief omdat deze zijn gebaseerd op een geïsoleerde perceptie van de consument. Met de juiste data engine en digitale underpinnings kunnen bedrijven door personalisatie zorgen dat de juiste mensen worden aangesproken, op de juiste plek, de juiste tijd, op het juiste toestel en met de juiste content.”

Dit kan alleen werken als een bedrijf over de juiste digitale infrastructuur beschikt. Volgens Mindtree moeten bedrijven vier pijlers vermengen die cruciaal zijn bij het behalen van ware digitale transformatie en succes: het creëren van digitale consumentenervaringen, digitaliseren van de value chain van front-to-back end, ontwikkelen van sense and respond systemen en het vormen van nieuwe innovatieve business modellen en partnerschappen.

De studie “Winning in the Age of Personalization” is in opdracht van Mindtree uitgevoerd door de onafhankelijke marktonderzoek firma Vanson Bourne. Zij hebben 6000 consumenten en 900 besluitvormers uit: retail, reis, bank, media industrie ondervraagd in de VS, Europa en Azië.
Voor verdere details over het onderzoek:

Download de Infographic

Download het Global Report

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht