Industry Wire

Winkelketen B32 trekt klanten met moderne retail ICT van Detron

Detron heeft de eerste stappen van de uitrol van de modernste retail ICT bij B32 Groep afgerond. Hiermee vult het jonge en dynamische modebedrijf de ambitie in om haar klanten aan zich te binden met extra service, diensten en acties, zowel online als offline.
De B32 Groep, met ruim 65 filialen, is één van de eerste retailers die een ‘omnichannel’ strategie invoert. Dit houdt in dat B32 met de OPEN32 en BLUE32 filialen de klant centraal stelt binnen de organisatie, processen en systemen.

ICT geeft retailers nieuwe boost

B32 sluit een periode af van regelmatige storingen met hun oude kassasystemen. Dit heeft de winkelketen omzet gekost. Hoog tijd dus voor vernieuwing. Detron heeft dan ook de nieuwste retail ICT met extra functionaliteiten geïnstalleerd waarmee je klanten naar je toe kunt trekken.

‘Nee’ verkopen is verleden tijd

B32 IT manager Sebastián Groosman: “Dankzij de nieuwe kassa’s en speciale PIN-omgeving in onze winkelformules maken wij het de klant zo makkelijk mogelijk. Zo kan de klant niet alleen de nieuwste kleding vinden in de filialen maar ook online. Dat die scheidslijn vervaagt is duidelijk. Of je nou kleding aanschaft via het web en ruilt in een filiaal of een bestelling vastlegt in de winkel van een artikel dat niet meer voorradig is en deze via de webshop laat leveren, het kan allemaal.”

Achteraf betalen

Achteraf betalen is vandaag de dag, naast iDeal, één van de populairste betaalmethodes op het internet. In de filialen van OPEN32 wordt deze betaalwijze als eerste in Nederland geïntroduceerd. Hiermee spelen we in op het veranderende retail landschap. Klanten verwachten eenzelfde shopervaring via het internet, het mobiele kanaal of de fysieke winkel. Daar hoort bij dat men ook met dezelfde  voorkeurswijze wil betalen.

Contactloos betalen en retour pinnen

“Met de nieuwe PIN-omgeving is het nu mogelijk om contactloos te betalen en ook retourpinnen behoort tot de opties. De klant krijgt zijn geld direct teruggestort en wij hebben minder cash nodig in de stores. Een win-win situatie! Daarin lopen we absoluut voorop. En last but not least: de gloednieuwe kassa’s en tablets passen uitstekend in ons fashionable interieur”, aldus Groosman.

Betere service tegen lagere kosten
B32 vond in Detron de retail partner die hen op ICT-gebied volledig ontzorgt. Directeur Retail verantwoordelijke Ivo Tonk: “Onze kennis van zowel retail als ICT, waarbij alle dienstverlening wordt geleverd uit één hand, gaf de doorslag. Door de inzet van moderne technieken kunnen wij de continuïteit van de winkelomgeving efficiënter waarborgen en besparen wij ook nog eens substantieel op kosten, meer voor minder dus.”

Over Detron ICT Groep

Detron beheert de gehele IT- en telefonieomgeving voor haar klanten en is met een jaaromzet van circa EUR 115 miljoen (2013) en zo’n 550 medewerkers één van de grootste niet-beursgenoteerde ICT-ondernemingen van Nederland. In haar 6 jarig bestaan is Detron marktleider geworden in de midzakelijke markt en speler van formaat in de grootzakelijke markt en non-profit sector.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht