Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept aan de slag voor Triumph Motorcycles

Na een pitch is bureaunetwerk Dept verkozen als strategisch online partner voor het Britse Triumph Motorcycles. De Dept bureaus Building Blocks, TamTam en Expand Online zijn aangesteld om de volledige digitale experience in 55 verschillende landen te ontwikkelen en uit te rollen.

Sinds de productie van haar eerste motorfiets in 1902, is Triumph uitgegroeid tot een icoon in de wereld van de motoren. Internationaal groeit het merk snel waarbij het neerzetten van een best in class digitale presence van groot belang is. De drie Dept bureaus combineren creativity, data en technologie om deze presence stap voor stap wereldwijd neer te zetten.

De samenwerking wordt afgetrapt met de ontwikkeling van een self service omgeving en een overkoepelende strategie op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Tegelijkertijd wordt een omnichannel programma uitgerold om de digitale presence verder te ontwikkelen.

Max Pinas, Creative Director bij TamTam (part of Dept): “Door het combineren van alle expertise die we als Dept onder één dak hebben, kunnen we de rol van digitaal partner vervullen over alle verschillende expertises heen. We kijken er dan ook naar uit om gezamenlijk aan de slag te gaan.”

Dept heeft 500 medewerkers, €60 miljoen omzet en kantoren in Nederland, UK, Duitsland, Spanje en de US. Het netwerk heeft als doel om klanten van A tot Z te kunnen bedienen op het gebied van digital, zonder de kracht en snelheid van de gespecialiseerde bureaus te verliezen. Dept bestaat uit de agencies TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, Building Blocks, Studio Dumbar, Be Excellent en Trust Agents.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht