Industry Wire

Geplaatst door VidCon

VIDCON TOVERT AMSTERDAM OM TOT EUROPESE HOOFDSTAD VOOR ONLINE VIDEOCONTENT

Amsterdam – VidCon Europe gaat begin april voor het eerst haar stempel drukken op Amsterdam. De organisatie brengt hiermee contentmakers en marketeers samen die in de wereld van online video opereren. Het doel is om te inspireren en informeren, met diverse masterclasses door twaalf van de meest toonaangevende experts wereldwijd die kennis hebben van allerlei populaire social videokanalen. Bezoekers krijgen praktische tips en trucs hoe zij hun bereik, inkomsten en invloed op verschillende kanalen kunnen vergroten. Met een grote groep experts van wereldniveau op één plek krijgen marketeers de kans om de gedeelde inzichten gelijk in praktijk te brengen.

De Industry Track van VidCon Europe voor professionals start met een keynote van VidCon oprichter, John Green. Daarna komen CEOs van vo­oraanstaande Europese online videokanalen aan het woord, waaronder Paola Marinone van BuzzMyVideos en Matthew Heiman van Diagonal View. Voor marketeers die Snapchat meer willen gebruiken gaan prominente Snapchatters HelloRasmus en Cailin O’Neil uitleggen hoe merken kunnen profiteren van dit nieuwe en eigenzinnige platform. En voor diegenen die alternatieve manieren zoeken om inkomsten te genereren, gaat Nikolas Schriefer van Stagelink meer vertellen over hoe je op verschillende manieren bekende online contentmakers kunt inzetten om dit te realiseren

Jim Louderback, Editorial Director van de Industry Track: “Dit zijn maar een aantal voorbeelden van de in totaal 50 panels, keynotes en masterclasses die we tijdens de Industry Track van VidCon Europe in april organiseren. We brengen hiermee meer dan 75 van de beste Europese contentmakers, onderzoekers, producenten en media innovators samen om hun geheimen te delen en de toekomst van de online video-industrie uit te stippelen. Dit wil je niet missen!”

De organisatie heeft een aantal samenwerkingen opgetuigd voor de lancering van VidCon in Europa, waaronder VEED Festival en VICE. VidCon en VEED hebben de handen ineen geslagen om internationale en Nederlandse online contentmakers samen te brengen. Mark Adams, Head of Innovation bij VICE organiseert een exclusieve workshop waarin hij inzichten van hun succesvolle marketingstrategieën deelt. Deze interactieve sessie is beschikbaar voor een beperkt aantal bezoekers, voor degenen die zich het eerste aanmelden. Dit kan door via de website te registreren en vervolgens een stoel te reserveren via deze link.

VidCon Europe vindt plaats in Amsterdam van 7 tot en met 9 april in RAI Amsterdam. De conferentie duurt drie dagen. Op vrijdag is er een speciaal programma voor marketeers, de Industry Track. Op zaterdag en zondag is de conferentie open voor contentmakers en hun fans, met een uitgebreid programma vol entertainment. Bekijk de website (vidconeurope.com) voor meer informatie en tickets.

– EINDE –
Over VidCon
VidCon is eigenaar van en organiseert de grootste evenementen wereldwijd voor en over de wereld van online videocontent. Tijdens elke conferentie komen fans, ervaren en beginnende contentmakers, marketeers en thought leaders samen. De oorspronkelijke VidCon, nu genaamd VidCon US, werd opgericht door Hank en John Green. Het aantal bezoekers is gegroeid van 1.400 in 2010 tot meer dan 26.000 in 2016. VidCon Europe en VidCon Australia maken hun debuut in 2017.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht