TV Oranje integreert social media in uitzendingen

Muziekzender TV Oranje toont voortaan recente Instagram-posts van artiesten in beeld bij uitzending van hun clips. Een soortgelijke koppeling met Facebook is een half jaar geleden al door de zender geïntroduceerd. Met de integratie van social media wil TV Oranje nog meer een schakel vormen tussen de Nederlandse artiesten en hun fans.
Meer mogelijkheden voor artiest
Sinds oktober vorig jaar worden bij TV Oranje social media-uitingen van artiesten automatisch getoond in de uitzendingen. Bij clips is de profielfoto van de artiest te zien, gevolgd door de meest recente post op Facebook of Instagram (niet ouder dan drie dagen). Met name voor opkomende artiesten en jong talent biedt de koppeling met social media nieuwe mogelijkheden, maar ook gevestigde namen kunnen communiceren met hun fans.
Over TV Oranje
TV Oranje, dat onderdeel is van het televisiepakket MUZIEKKIOSK, vertoont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Iedere artiest kan zijn of haar clip insturen. Verder biedt de zender onder meer een dagelijkse Verzoekparade, de hitlijst Oranje Top 30 en shownieuws. Meer informatie is te vinden op www.tvoranje.nl.
Over MUZIEKKIOSK
Het televisiepakket MUZIEKKIOSK bestaat naast TV Oranje uit SchlagerTV en NashvilleTV. NashvilleTV richt zich op de liefhebbers van hedendaagse countrymuziek in de breedste zin van het woord, met non-stop de nieuwste countryclips van het allerhoogste niveau. Op SchlagerTV worden 24 uur per dag videoclips en andere beelden met Volksmusik uitgezonden, vrij van reclameblokken. Meer informatie is te vinden op nashvilletv.nl en schlagertv.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.