Industry Wire

Geplaatst door MWM2

Vernieuwende onderzoeksvormen hebben de toekomst

Amsterdam, 28 maart 2017 Vernieuwende vormen van onderzoek hebben de toekomst, zo blijkt uit de jaarlijkse Panelevaluatie van MWM2. In dit onderzoek wordt de motivatie van panelleden om deel te nemen aan een panel onderzocht. Vooral jongeren tussen de 18 en 24 zijn bereid om deel te nemen aan vernieuwende en interactieve onderzoeksvormen. Zo geeft ruim de helft van hen aan mee te willen doen aan een zoekopdracht op een website of een kort onderzoekje via een app. Een derde van de ondervraagde jongeren is ook bereid om een foto of filmpje van iets te maken, naar een locatie te gaan om vragen te beantwoorden, een dagboek bij te houden of mee te doen aan een online discussie.  

Gehoord willen worden blijft belangrijkste motivatie

Voor panelleden is de mogelijkheid om hun mening te geven de belangrijkste motivatie om deel te nemen aan een panel. 91% van de ruim 30.000 respondenten gaf aan dat ze het belangrijk of zelfs heel belangrijk vindt dat de organisatie luistert naar haar panelleden. 70% Is van mening dat de organisatie ook daadwerkelijk naar hen luistert. Over het algemeen zijn de leden dan ook redelijk tevreden over hun panel.

Panelleden hebben goede ideeën

Panelleden hebben niet alleen een mening over een organisatie, maar ook goede ideeën. 32% van de respondenten geeft aan dat zijn of haar ideeën kunnen helpen om de producten of diensten van een organisatie beter te laten aansluiten op de wensen van de klant. Panelleden zien daarom ook graag een terugkoppeling van wat er met hun ideeën wordt gedaan. Zij die het gevoel hebben dat er naar hun geluisterd wordt zijn twee keer zo vaak promoter van een organisatie dan panelleden die dit gevoel niet hebben.

Over MWM2 & dit onderzoek

Dit onderzoek is uitgevoerd door MWM2. MWM2 is expert in luisteren en gelooft in de kracht van de mening van klanten voor alle organisaties. Luisteren naar klanten brengt organisaties verder; het resulteert in betere producten en diensten, meer omzet, continuïteit en winst.

In de periode van 12 december 2016 tot 31 januari hebben 30.172 leden van 27 verschillende panels meegedaan aan de jaarlijkse Panelevaluatie van MWM2.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht