MediaMonks keert terug uit Cannes met dertien leeuwen

Creatief productiebureau MediaMonks heeft dit jaar twee gouden, zes zilveren en vijf bronzen leeuwen mee naar huis genomen tijdens de 64e editie van Cannes Lions. Met de winst van deze dertien leeuwen staat de teller nu, in het zestiende jaar dat MediaMonks actief is, in totaal op 110.
“Dit jaar waren Monks van alle hoeken van de wereld betrokken bij de erkende projecten, daar zijn we erg trots op. Het is een eerbetoon aan de geweldige samenwerkingen waar we de afgelopen jaren deel van uit hebben mogen maken. Onze partners blijven ons vragen om het onmogelijke mogelijk te maken, daar zijn we je dankbaar voor. En voor de fantastische teams: blijf de uitdagingen aan gaan!” zegt MediaMonks CEO Victor Knaap. Acht van de tien vestigingen zijn dit jaar verantwoordelijk geweest voor de in Cannes erkende projecten, zoals het ‘Enter Sandbox’ project voor Audi en POL Norway en ‘Quest to LEGOLAND’ voor VML en LEGOLAND Florida.
‘Enter Sandbox’, een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan van zand, heeft in totaal vijf leeuwen gewonnen. De campagne gebruikt VR om deze nostalgische, fysieke zandbak te veranderen in een virtuele speelplaats. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder zelf, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een 3D-omgeving die met de Audi Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden.
‘Quest to Legoland’ is een spel dat gebruikt maakt van je GPS en onderweg naar Legoland je reis verandert in een LEGO-avontuur. Het spel is mede mogelijk gemaakt door Google Maps, en gebruikt beziens- en wetenswaardigheden over nabijgelegen plaatsen om in de auto naar Legoland kinderen te vermaken met 10 mini-spellen. Het avontuur is ontworpen om de gehele geschatte reistijd te duren, van de startplaats tot Legoland.
Dit jaar werd MediaMonks in totaal 42 keer genomineerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.