Industry Wire

Geplaatst door Pegasystems

Nieuwe CRM-oplossing van Pegasystems helpt financiële instellingen de klantenservice voor zakelijke klanten te verbeteren

Amsterdam, 20 september 2011 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en softwareoplossingen voor klantgerichtheid, komt met een belangrijke upgrade van zijn Customer Relationship Management (CRM)-aanbod voor financiële instellingen. Pega’s CPM voor Treasury, aandelen en transactiebeheer-oplossing zorgt voor operationele kostenbesparingen en biedt een consistente klantenservice voor alle producten en regio’s.

De oplossing geeft financiële instellingen een toekomstgericht bancair platform door het leveren van een uitgebreid, klantgericht overzicht van producten, regio’s en kanalen dat de behoeften van klanten kan voorspellen en zich daaraan kan aanpassen. Sterke Case Management-mogelijkheden ondersteunen alles wat te maken heeft met serviceaanvragen en geavanceerde self-service-mogelijkheden. Hiermee kunnen financiële instellingen niet alleen de relaties met hun klanten versterken, maar ook hun ’share of wallet’ maximaliseren met omzet gegenereerd door service.

Bij het bepalen waar ze hun bankzaken onderbrengen, geven bedrijven in het selectieproces de hoogste prioriteit aan gemakkelijke toegang tot diensten en informatie via alle kanalen. Uit een gezamenlijk onderzoek uitgevoerd door Finextra Research en Pega bleek dat bijna de helft van alle zakelijke respondenten de hoeveelheid zaken die ze bij een bank hadden ondergebracht bij één of meerdere banken verlaagden vanwege inconsistente klantenservice en gebrek aan geschikte self-service-tools. Bovendien zou zeven van de tien overwegen over te stappen naar een andere bank voor betere klantenservice in relatie tot de inschrijving van nieuwe klanten.

De oplossing is reeds beschikbaar en wordt gedemonstreerd tijdens SIBOS van 19 t/m 23 september in Toronto.

Adi Bachar-Reske, Financial Services Industry Marketing Director bij Pegasystems:
“Steeds meer wereldwijde bedrijven willen meer waarde uit hun bancaire relaties halen en ze worden ongeduldig wanneer niet aan hun wensen wordt voldaan. Maar veel banken proberen het nog altijd te stellen met inflexibele bestaande systemen, die hun vermogen om effectief te handelen in de weg staan. Geavanceerde BPM-, CRM- en Case Management-technologieën zijn een must om het bancair platform van de toekomst te kunnen bieden, dat die hoge kwaliteitsstandaard van klantenservicemogelijkheden kan leveren waar zo veel financiële instellingen om vragen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht