Industry Wire

Geplaatst door Awin

Affiliate marketingnetwerk Awin blikt terug en kijkt vooruit in whitepaper over telecomsector

De Benelux-tak van affiliate marketingnetwerk Awin in Amsterdam heeft onlangs een whitepaper over de telecomsector in Nederland gepubliceerd. Hierin worden niet alleen enkele bepalende ontwikkelingen van het afgelopen jaar besproken, maar komen ook verwachtingen voor 2018 aan bod.

Met de bijdrage van enkele partners van het netwerk is een whitepaper gevormd waarin niet blind gestaard wordt op cijfers en data, maar voornamelijk een subtiele mening wordt gegeven over de impact van de ontwikkelingen in het afgelopen jaar. Zo krijgen topics als afschaffing van de EU roamingkosten en de aanhoudende trend van de sim-only en het losse mobiele toestel de nodige aandacht.

Voor Awin Benelux was de lancering van Apple’s nieuwe iPhone-serie het geschikte moment om de whitepaper te publiceren: “Met de nieuwe iPhone X verwachten we dat een nieuwe trend in de telecom aanstaande is. Los van de vernieuwende technologie in het toestel, zal de hoge verkoopprijs ook bepalend zijn in de telecommarkt. We vermoeden dat de komst van het flagship toestel van Apple namelijk effect zal hebben op de verkoop van handsets, sim-only en losse (refurbished) toestellen. Bovendien kunnen we de ontwikkelingen in regelgeving hierin niet buiten beschouwing laten. We zijn dan ook erg benieuwd hoe de telecomaanbieders met deze ontwikkelingen om zullen gaan om winstgevend en tegelijkertijd klantgericht te blijven. Al met al zal gebeurt er genoeg in de telecomsector om er een whitepaper aan te wijden”, aldus Laurens Aalbers, marketeer Awin Benelux.

Het netwerk laat de kans niet aan zich voorbij gaan om ook enkele oplossingen in hun nieuwe platform uit te lichten die naar (hun) verwachting steeds belangrijker zullen worden. Naast de ‘commission sharing’ module van Awin krijgt ook cross-device tracking aandacht in het uitgebreide artikel.

Wesley Donkers, teammanager Telecom Awin Benelux: “Het meten van sales over verschillende devices is niets nieuws onder de zon. Wel is ons menigmaal ter ore gekomen dat de huidige cross-device oplossingen niet optimaal werken of erg intransparant zijn. Bovendien is privacy met betrekking tot deze tracking-wijze nog altijd actueel. Daarom grepen wij deze whitepaper aan om onze visie hierover te delen en enige helderheid te geven in het gebruik van de meetmethode. We zien cross-device tracking als een win-win-win; voor adverteerder, publisher én consument. Met behulp van de oplossing kan de adverteerder gerichter adverteren, wordt de publisher nog beter naar waarde geschat en wordt de consument minder bestookt met ads die totaal niet relevant zijn.”

Awin concludeert dat het rumoerig is telecomland. Maar niet in de slechtste zin van het woord.
De telecom whitepaper ‘Telecom 2018: de iPhone X of de AFM?’ is te downloaden in de sectie Marktinzichten op de website van Awin.

Over Awin
Awin, onderdeel van de Axel Springer groep, is een wereldwijd affiliate marketing netwerk. Met 15 kantoren wereldwijd, 900 werknemers, 100.000 actieve publishers en 6.000 adverteerders verbindt Awin klanten met merken in meer dan 180 landen. Actief in de retail-, telecom-, travel en finance branche, genereerde Awin het afgelopen boekjaar €6.2 biljoen aan omzet voor zijn adverteerders en €377 miljoen voor zijn publishers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht