Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Dropbox en Salesforce sluiten strategisch partnership

San Francisco – Dropbox en Salesforce (NYSE:CRM) kondigen een strategisch partnership aan. Hierin wordt Salesforce’s #1 CRM-platform verbonden met Dropbox’ collaboration-platform, waardoor bedrijven van alle soorten en maten kunnen samenwerken en nog beter contact kunnen leggen met klanten voor onder meer sales, service en marketing.

De bedrijven zullen in eerste instantie twee nieuwe integraties leveren om merkbetrokkenheid te stimuleren en de teamproductiviteit te verhogen:

  • Commerce en Marketing Cloud + Dropbox: Creëer branded, customized Dropbox-mappen in Salesforce Commerce Cloud en Marketing Cloud met de nieuwe digital asset management-oplossing. De mappen zijn toegankelijk voor zowel interne teams als externe partners. Met interactieve workflows blijft de content relevant en up-to-date, ongeacht of de gebruiker in Dropbox of Salesforce werkt. Een retailer die Salesforce Commerce Cloud gebruikt, kan bijvoorbeeld een Dropbox-map maken om toegang te krijgen tot productafbeeldingen of creatieve briefings van een extern bureau. De retailer wordt op de hoogte gebracht als het bureau wijzigingen aanbrengt of content toevoegt en kan vervolgens zijn online shop bijwerken om zodoende zijn klanten een ultieme winkelervaring te bieden.
  • Quip + Dropbox: Rechtstreeks toegang tot Dropbox-content, zoals foto’s, video’s en presentaties in Salesforce Quip. Dropbox voegt ook ondersteuning toe voor Quip-documenten, zodat gebruikers gezamenlijk kunnen werken aan Quip-bestanden die zijn opgeslagen in Dropbox. Dit draagt tevens ook bij aan Dropbox’ streven om een meer uniforme thuiswerkoplossing te kunnen leveren.

Naast deze nieuwe integraties zal Salesforce Dropbox Enterprise gebruiken en zal Dropbox het gebruik van Salesforce-producten, waaronder Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud en PRM, aanzienlijk uitbreiden.

Uitbreiding partnership met continue aandacht voor klantensucces

Deze aankondiging is gebaseerd op de al bestaande relatie tussen Salesforce en Dropbox, waaronder de ‘Dropbox voor Salesforce-app’ die beschikbaar is op de AppExchange van Salesforce. Daarnaast is Salesforce Ventures, de investeringsgroep van Salesforce, sinds 2014 een investeerder in Dropbox.

Reacties op het nieuws

  • “Klantsucces staat aan de basis van alles wat we doen bij Salesforce en het inspireert onze partnerships”, zegt Ryan Aytay, EVP Global Business Development & Strategy bij Salesforce. “Wanneer je ‘s werelds meest vooruitstrevende CRM- en samenwerkingsplatforms bij elkaar brengt, zijn de mogelijkheden om meer waarde voor klanten te creëren eindeloos.”
  • “Deze nauwere samenwerking met Salesforce is een geweldige kans om nieuwe mogelijkheden te creëren voor onze wederzijdse klanten”, aldus Quentin Clark, SVP Engineering, Product en Design bij Dropbox. “We kijken er naar uit deze nieuwe integraties te leveren, zodat onze klanten het maximale uit hun tools kunnen halen.”
  • “Salesforce heeft de manier waarop bedrijven verbinding maken met hun klanten volledig veranderd door het gebruik van cloud-, social-, mobiele, IoT- en AI-technologieën”, zegt Dennis Woodside, Chief Operating Officer bij Dropbox. “Samen hebben we de mogelijkheid om fundamenteel te veranderen hoe mensen werken.”

Prijzen en beschikbaarheid

  • Naar verwachting worden de nieuwe integraties in de tweede helft van 2018 uitgerold. Meld u hier aan voor de pilot ‘Digital Asset Engagement’.
  • Prijzen worden aangekondigd bij algemene beschikbaarheid.

 

Overige informatie

——

Over Dropbox

Het is de missie van Dropbox om de manier waarop mensen werken en samenwerken te vereenvoudigen. Met meer dan 500 miljoen geregistreerde gebruikers in 180 verschillende landen, bouwen we aan ’s werelds meest eenvoudige en krachtige samenwerkingsplatform. Het hoofdkantoor van Dropbox is gevestigd in San Francisco en Dropbox heeft 12 kantoren wereldwijd. Meer nieuws op: dropbox.com/news.

Over Salesforce

Salesforce, de wereldwijde CRM-leider, stelt bedrijven in staat om op geheel nieuwe wijze contact te leggen met hun klanten. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: salesforce.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht