Industry Wire

Geplaatst door Elastique

Reisorganisatie die alles-in-een treinpassen in Europa aanbiedt kiest voor Elastique & Greenberry als partners voor Eurail en Interrail’s nieuwe app

Eurail en Interrail hebben de Nederlandse digital agencies Elastique en Greenberry uitgekozen als digitale partners voor de ontwikkeling van een nieuwe app. Eurail en Interrail laten elk jaar bijna 600.000 reizigers Europa ontdekken per trein. Elastique maakte eerder de apps van Wie is de Mol? (meer dan 750.000 gebruikers) en De Slimste Mens (3,5 miljoen gebruikers) en is dus bekend met apps voor het grote publiek. Greenberry ontwikkelde digitale producten en diensten, zoals de Vakantiedokter-app van Zilveren Kruis. Samen ontwikkelden de bureaus eerder onder meer de app van Centraal Beheer.

Wereldwijd miljoenen gebruikers
“De huidige Rail Planner app van Eurail en Interrail is wereldwijd al ’meer dan 2 miljoen keer gedownload. Een nieuwe app moet beide merken helpen om de internationale reizigers een betere ervaring te geven. Dat we een van de meest gebruikte reisapps mogen vernieuwen, laat zien dat opgemerkt wordt dat we in staat zijn om een applicatie te bouwen die veel gebruikers aankan, een internationale dimensie heeft en veilig is”, aldus Bart Robben, CEO van Elastique.

Digitale partners
“We zochten partners die meedenken op strategisch vlak, verstand hebben van design, user experience en development. Die combinatie vonden we in Elastique en Greenberry. Het zijn ook internationaal georiënteerde bureaus, waardoor ze passen bij het DNA van onze klanten. Dit brengt ons een stap dichter bij ons doel: reizigers de kans geven om met de trein in Europa een geheel unieke ervaring te vormen die ze lang bij zal blijven”, aldus Nadine Koszler, Marketing & Communications Manager van Eurail Group.

Jan-Willem van Beek, innovatiestrateeg en oprichter van Greenberry: “Het is geweldig om de nieuwe app van Eurail en Interrail naar het volgende niveau te mogen brengen. Wij hebben inmiddels een internationaal trackrecord opgebouwd van digitale producten en diensten die het leven van mensen mooier maken. We kunnen niet wachten om met ons gebruikersonderzoek te ontdekken wat treinreigers écht willen en op basis daarvan nieuwe proposities te ontwikkelen.”

Van functionele naar inspirerende app
Eurail en Interrail hebben een sterk internationaal profiel: meer dan veertig procent van de app-downloads tot nu toe zijn bijvoorbeeld Aziatisch. Inmiddels hebben al miljoenen reizigers gebruik gemaakt van de huidige app om reisinformatie te vinden. De toekomstige app zou reizigers ook op andere aspecten moeten helpen, door bijvoorbeeld te inspirereren met treinroutes, te wijzen op voordelen op activiteiten en hotels in samenwerking met partners en het geven van toeristische informatie.
Koszler van Eurail Group: “De Europese en wereldwijde reismarkt is ontzettend concurrerend: daarom ontwikkelen we een app die voor jou de beste en leukste reis mogelijk maakt op basis van onze jarenlange expertise met Europese treinreizen. Hier horen niet alleen functionele, maar ook inspirerende en sociale functionaliteiten bij. Klantonderzoek is voor ons erg belangrijk, omdat elke nieuwe functie van waarde moet zijn. Daarom vragen we gedurende het hele project onze klanten naar hun behoeften en feedback.

Technische uitdaging
Eurail en Interrail vragen de partners om twee doelen te realiseren: “Niet alleen moeten nieuwe functies ontwikkeld en getest worden. Onze gebruikers moeten ondertussen ook ongehinderd onze huidige app en producten kunnen blijven gebruiken. Door de vele integraties, het internationale publiek en de internationale social media-kanalen waar de app mee moet gaan werken (zoals WeChat) is het een bovengemiddelde technische uitdaging. Die uitdaging schuwen Elastique en Greenberry gelukkig niet”, stelt Koszler.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht