Industry Wire

Geplaatst door Soda studio

Soda studio wint een gouden DIA-award met WINK

Gisteren won het digital product design bureau uit Amsterdam een gouden DIA-award in de categorie Tools. De kers op de taart na een vruchtbare samenwerking met Albert Heijn.

Soda was drie keer genomineerd voor een Dutch Interactive Award. Twee keer met Albert Heijn en één keer met wehkamp.

Ruim duizend winkels heeft Albert Heijn in Nederland. En in al die winkels werkt het personeel met 9 verschillende systemen op handhelds met grijze schermen. Samen vingen wij al deze systemen in één handige app: WINK. Resultaat? Een gigantische tijdwinst. Een tijdwinst die zo groot is, dat het Soda een nominatie opleverde in de categorie Tools. Die vervolgens werd beloond met een eerste plek in de categorie.

Daarnaast was Soda genomineerd in de categorie Disrupter. Een nieuwe categorie voor game-changers. En met een tijdwinst van 50% voor de 80.000 mensen die WINK gebruiken, heeft het bureau de game behoorlijk veranderd. Allemaal door middel van een enkele digitale toepassing

In de categorie e-commerce sleepte Soda met wehkamp een nominatie in de wacht vanwege het user centered design. De users bestonden in dit geval uit alle moeders van Nederland. Een behoorlijke complexe check out bracht het bureau terug naar eentje met maar drie klikken. En niet zonder succes, want de totale conversie steeg aanzienlijk.

Voor Albert Heijn kreeg de avond nog een extra feestelijk randje, want het bedrijf won een zilveren Company of the Year award. Meer weten over de awardwinning case van Soda? Dat kan hier: https://www.sodastudio.nl/portfolio/bam-soda-studio-wint-goud-op-de-dia-awards/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht