Deel dit artikel
-

Plan Nederland zet verrijkt jaarverslag op Facebook

Door het jaarverslag te publiceren op Facebook hoopt Plan Nederland op meer transparantie en interactie. Met verschillende posts wordt in twee weken het jaarverslag in hapklare brokjes, aangevuld met foto- en videomateriaal, op het sociale netwerk gepresenteerd.

De vragen die naar aanleiding van het jaarverslag op Facebook komen, worden beantwoord door Plan Nederland. Ook de reacties worden verzameld om een beter inzicht te krijgen in wat er leeft. "Mensen zijn kritisch op ontwikkelingssamenwerking, dat mag best. Ook op Twitter hebben we het beleid actief en snel vragen te beantwoorden."

"We willen daar zitten waar de mensen al zijn. Het is een manier om uit te leggen wat Plan Nederland doet en welke resultaten we behalen", aldus een woordvoerder. "Online vullen we het jaarverslag aan met links, foto’s en video. Bijvoorbeeld een documentaire die omroep LLiNK maakte, komt er ook bij te staan. Uiteindelijk verzamelen we de posts die op Facebook komen, en zetten we die weer over naar onze site."

"We willen meer naar Facebook. Op Hyves hebben we al een grote groep. Dat willen we ook op het meer internationaal georiënteerde Facebook."

Het Plan-jaarverslag op Facebook is in samenwerking gemaakt met Pickle Factory. "Zij hebben onderzoek gedaan om te kijken of dit al eerder is gedaan. Het is moeilijk om dat zeker te zeggen, maar wij zijn waarschijnlijk de eerste ontwikkelingsorganisatie die een jaarverslag op Facebook zet", aldus de woordvoerder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond