Deel dit artikel
-

Greenhouse Group start label Conversational

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven lanceert vandaag een nieuw label dat zich specialiseert in conversational marketing, de wereld van chatbots en spraakassistenten.

Op het event NextM, georganiseerd door moederbedrijf GroupM, presenteert Menno Zevenbergen het nieuwe bedrijf Greenhouse Group Conversational. Opvallend is dat de groepsnaam zit verwerkt in het sublabel. “Om het nieuwe merk sterker te laden.”

Over de reden voor de nieuwe dochter zegt de innovation accelerator: “De nieuwe interface komt eraan en bedrijven zullen moeten overstappen van een grafische webinterface naar conversational. Of dat nu chat of voice is, het stelt andere eisen.”

“Eigenlijk keren we hiermee terug naar de wijze waarop heel vroeger marketing werd bederven: persoonlijk via gesprekken tussen klant en leverancier. Als Greenhouse Group willen wij dat vanuit technologisch perspectief in een groter kader doen. Niet enkel door chatbots te ontwikkelen, een spraakassistent of voice search maar door de hele strategie en migratieroadmap neer te zetten voor een klant. Dat bestrijkt een periode van twee jaar. We kunnen ook de uitvoering doen, van concepting tot het ontwerp van de ecosysteemarchitectuur.”

Een van de eerste klanten voor wie het team aan de slag gaat, is ING.

Bij aanvang van het nieuwe label werkt er zes man. Zevenbergen denkt dat er tegen eind 2018 tien à vijftien man werkt.

“Waarom nu? Er zijn partijen die moéten meebewegen van een webinterface naar conversational. Technologie dwingt hen ertoe. Bedenk je dat in de VS meer dan vijftien procent van de huishoudens een smart speaker à la Amazon Echo heeft. Daarnaast heb je ook de groep adverteerders die innovatief is en voorop willen lopen met de volgende noviteit.”

Chatbots en spraakassistenten zijn in opkomst in Europa. De eerste grote partijen die serieuze stappen zetten zijn Amazon en Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond