Nieuwe VUB-opleiding en -onderzoeksprogramma media-economie wil media-industrie versterken

In september 2018 start de Vrije Universiteit Brussel met een gloednieuwe Engelstalige opleiding in Media Economics. De opleiding kadert binnen het Mediahub Brussel-project dat op dinsdag 19 juni gelanceerd wordt en richt zich in eerste instantie tot professionals uit gevestigde mediabedrijven en start-ups. Bedoeling is de lokale media-industrie te helpen het hoofd te bieden aan de vaak disruptieve ontwikkelingen in hun sector. “Vanuit de sector is de nood groot aan een dergelijke gespecialiseerde opleiding,” zegt prof. Karen Donders van de VUB-onderzoekgroep SMIT, die de opleiding organiseert. Tegelijk met de opleiding, waaraan topdeskundigen van Google, Spotify, Telenet en vele andere grote namen uit de sector meewerken, investeert SMIT ook in een uitgebreid programma voor fundamenteel en toegepast media-onderzoek.
De nieuwe opleiding in Media Economics en het eraan gekoppelde onderzoeksprogramma worden voorgesteld tijdens de officiële lancering van Mediahub Brussel op dinsdag 19 juni. Dat gebeurt in aanwezigheid van VUB-rector Caroline Pauwels en Vlaams minister van Media en Brussel Sven Gatz. De voorstelling gaat gepaard met een conferentie met als keynote speaker Thierry Geerts, directeur van Google Belgium. Meer info over de lancering en het programma van Mediahub Brussel vindt u hier.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.