Deel dit artikel
-

Wehkamp.nl breidt sociale aspect uit

Wehkamp.nl geeft bezoekers de mogelijkheid om het gehele assortiment van het online warenhuis samen te doorlopen. Eerder was dit alleen mogelijk voor het kledingassortiment.

Er is geen weg terug. De tendens nu is, dat consumenten eerder elkaar vertrouwen dan een bedrijf. Voor Wehkamp.nl betekent dat dat het sociale aspect een extra kanaal is waarmee klantinformatie het warenhuis bereikt.

Eerder gebruikte Wehkamp.nl de social shopping omgeving, Joint Product eXperience (JPX), waarmee het mogelijk is om in een gezamenlijke omgeving in te zoomen op producten. Dat ging via messenger. Op dit moment is er een nieuwe toolbar geïntegreerd van Livecom. Hiermee kan de klant in een gezamenlijke sessie co-browsen.

Met de toolbar kan het winkelend publiek de browsers synchroniseren. Via e-mail, Hyves, Facebook of Twitter, kan een shopper vrienden uitnodigen voor een winkelsessie. Bij Facebook ziet de gebruiker meteen welke vrienden online zijn. Accepteert de vriend die een uitnodiging krijgt deze, dan wordt een gezamenlijke browsersessie gestart. Beide schermen tonen hetzelfde overzicht. Hierin kunnen de vrienden producten aanwijzen en met elkaar chatten. Interessante producten kunnen vervolgens ook weer gedeeld worden op de verschillende sociale media.  Om de veiligheid en privacy te waarborgen, wordt de social shopping-verbinding verbroken zodra één van beiden het betaalproces in gaat.

"De social toolbar moet de conversie op de site verhogen. En Wehkamp.nl wil de klantervaring op de webshop verbeteren. Vaak weet je niet waarom een klant afhaakt. Zoeken ze iets anders, twijfelen ze? Deze toolbar geeft de klant een extra instrument om dat laatste stukje in te kunnen vullen", aldus Erwin van Asselt, CCO van Livecom.

Van Asselt laat weten dat de social toolbar binnenkort uitgebreid wordt met een extra mogelijkheid. Nu kortingssites als paddenstoelen de grond uitschieten, is het ook mogelijk een dergelijke factor te integreren in een sociale toolbar. "Je ziet veel kortingssites waar klanten zich kunnen inschrijven als ze een bepaald product willen. De fabrikant levert het product met een flinke korting, wanneer genoeg mensen dit product willen afnemen. Nou wordt het ni januari mogelijk met onze toolbar om te zien hoeveel mensen op een pagina naar een bepaald product kijken. Een webwinkel kan besluiten dat er bij genoeg belangstelling een bepaalde kotring wordt gegeven die voor een bepaalde tijd geldt, op de voorwaarde dat bijvoorbeeld twintig klanten dit bestellen."

Deel dit bericht

2 Reacties

Laurens

JPX was inderdaad social shopping op basis van Windows Live Messenger. Ondertussen is JPX overgegaan naar Shopwithyourfriends op basis van Facebook, Hyves en Twitter. De nieuwe versie van Shopwithyourfriends is vorige week gereleased en bevat ook voice tijdens het shoppen! Wehkamp had helaas strategische redenen om een social shopping applicatie volledig in eigen beheer te hebben. Binnenkort meer over de nieuwste versie van Shopwithyourfriends!

Erwin van Asselt

@Laurens de oplossing van Livecom betreft een cloudservice. Wehkamp heeft daarmee de applicatie niet in eigen beheer, maar lift juist mee met het grote gemak waarmee dergelijke services kunnen worden ge?ntegreerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond