The online company biedt Influencer Marketing

The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met Influencer Marketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer.
Een invloedrijke spil in de marketingmix
Er is een trend gaande waarin authenticiteit steeds belangrijker wordt, mensen volgen mensen. Doordat influencers een groot netwerk aan volgers hebben en bovendien veel overtuigingskracht, vormen ze een interessante spil in de marketingmix van bedrijven. Influencers bereiken niet alleen een hele specifieke doelgroep, ze staan ook heel dichtbij die doelgroep omdat ze direct het gesprek met hun volgers aangaan. Voor adverteerders is influencer marketing een mogelijkheid om een publiek aan te spreken dat moeilijk te bereiken is.
Een perfecte match
Freek Jautze (Social Team Lead bij The online company): “Influencer marketing is een nieuwe propositie die we aanbieden binnen The online company. Wij helpen adverteerders met de creatieve insteek voor de campagne om authentieke content te creëren. Vervolgens zorgen wij voor een perfecte match. We vinden het belangrijk dat influencers veel vrijheid krijgen in hun werk, zodat ze echt dié persoon kunnen zijn waar hun volgers fan van zijn. Het is onze taak om te zorgen dat relevante influencers gekoppeld worden aan onze opdrachtgevers.”
Influencer
Noa de Vries (Influencer Marketeer bij The online company): “Tijdens mijn studie nam Instagram een vogelvlucht. Ik gebruikte de app al sinds de lancering, maar dat Instagram zou uitgroeien tot zo’n invloedrijk platform had niemand voorzien. Ik begon mijn eigen Instagram blog en langzamerhand begon mijn profiel te groeien. Ik kreeg steeds meer volgers en dus ook opdrachten van merken. Na een tijdje begon ik er zelfs geld mee te verdienen. Ik vond dit zo’n interessante nieuwe manier van marketing dat ik me hier full time op gericht heb. Ik heb bij een marketingbureau de nodige kennis opgedaan om influencer marketingcampagnes te ontwikkelen en te monitoren. Deze kennis wil ik nu bij The online company inzetten om influencer marketing als structureel onderdeel van de mediamix op de kaart te zetten. Mijn kracht ligt bij het feit dat ik de influencer marketingwereld van twee kanten ken en daarom voorbereid ben op verschillende scenario’s.”
Voor Reaal Dier & Zorg ontwikkelden wij al een succesvolle influencer campagne die je hier kunt bekijken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.