Industry Wire

Geplaatst door JOSH V

JOSH V brengt customer experience naar een hoger niveau!

AMSTERDAM – Fashion- en lifestylelabel JOSH V toont dit jaar wederom haar innovatieve karakter. Naast een aantal andere innovaties, is het vanaf heden mogelijk om via www.JOSHV.com per product een virtueel en persoonlijk maatadvies te verkrijgen. Hierbij staat het nóg efficiënter en eenvoudiger shoppen voor de consument centraal. Met een paar simpele handelingen weet de consument direct welke maat het mooist aansluit bij haar figuur.

JOSH V heeft een constante focus op het verbeteren van haar customer experience. ‘’Wij doen er alles aan om de klantervaring te verbeteren. We zien dat de voornaamste reden voor het retourneren van een pakket ligt bij het bestellen van de verkeerde maat. Dit komt vaak doordat mensen niet precies weten wat de meest geschikte maat is voor hen. Met deze tool proberen we enerzijds de ervaring op de site te verbeteren en anderzijds de negatieve ervaring van het moeten retourneren van een pakket weg te nemen.’’ aldus E-Business Manager Bob Jaspers Focks.

VIRTUEEL EN PERSOONLIJK MAATADVIES
Met haar nieuwe fitting tool biedt JOSH V een virtuele-paskamer voor haar consument. In de webshopomgeving kan vanaf heden op productpagina’s een tool worden ingezet waarmee de meest geschikte maat wordt geadviseerd aan de consument. In de tool wordt de lengte, het gewicht, de leeftijd en de cup-maat ingevoerd. Het algoritme van de tool bepaalt met deze gegevens de meest geschikte maat. Een stapsgewijze uitleg over de fitting tool is op de website van JOSH V te vinden.

Door verschillend materiaalgebruik kunnen maten en pasvormen variëren per product. Om de consument de meest geschikte maat te adviseren op productniveau, gebruikt de tool 3 simpele stappen. Als eerst kan bij het gekozen product ‘MAATADVIES’ geselecteerd worden. Hierna kan de consument haar gegevens invoeren in de tool. Als laatst is het mogelijk om na het berekenen van de juiste maat, ‘Hoe passen andere maten?’ te selecteren, waar de consument duidelijk kan zien welke pasvorm en maat zij prefereert. Na deze stappen worden de afmetingen opgeslagen. Hierdoor krijgt de consument niet alleen bij elk product de meest geschikte maat voor haar te zien, maar ook kan de tool de opgeslagen maten weer gebruiken bij terugkeer op de website.

‘’Op deze manier kunnen wij de beste maat adviseren aan de consument en hierdoor het retourpercentage omlaag brengen,’’ aldus Bob. ‘Meerdere maten bestellen is niet langer nodig doordat het geadviseerde product ongetwijfeld de beste maat voor de consument is. Dit zorgt voor een betere ervaring voor de klant omdat deze geen pakket retour hoeft te sturen en is daarnaast beter voor het milieu’’.

ADVIES VAN EEN STIJLADVISEUR
JOSH V doet er alles aan om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Zo zijn er op de website naast goede product- en modelfoto’s ook videobeelden te vinden bij ieder product. Op deze videobeelden wordt het product al bewegend getoond, zodat de consument nóg beter kan zien hoe het product valt en op welke manier de stof beweegt.

Om aan de verwachtingen te voldoen is het, naast alle beschikbare content van een product en de nieuwe fitting tool, ook mogelijk geadviseerd te worden door een van de stijladviseurs van JOSH V. Zij geven de klant persoonlijk stijladvies, bijvoorbeeld over hoe een product valt of waarmee het product mooi te combineren is. Voor het verkrijgen van stijladvies zijn de stijladviseurs bereikbaar via social media, per telefoon, e-mail en via de chat op de website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht