Deel dit artikel
-

Valueclick groeit enkel met affiliatemarketing

Waar de belangstelling voor display-reclame en online kortingsbonnen stijgen, weet Valueclick dat sentiment niet te verzilveren. Het bedrijf ziet de omzet met 4 procent dalen.

Dat wordt duidelijk uit de net gepubliceerde kwartaalcijfers van Valueclick. De eigenaar van bekende internetmarketingbedrijven als Mediaplex en Commission Junction, ook wel: CJ, meldt dalende cijfers en de overname van de financieel georiënteerde publicatie Investopedia.

Vergeleken met vorig jaar daalde de omzet met 5 miljoen dollar tot 99,6 miljoen. Het bedrijfsresultaat daarentegen nam toe tot 27,3 miljoen dollar. De nettowinst kwam uit op 12 miljoen dollar.

Enkel de activiteiten uit affiliatemarketing boekten een omzetstijging, van 10 procent tot 28,7 miljoen. Display advertising (online beeldreclame), lead generation, kortingsbonnen en de eigen productvergelijker toonden ieder teruglopende verkoopcijfers. De directie had dit reeds voorspeld aan de markt en vindt dat het resultaten binnen de gemelde verwachtingen blijft.

Valueclick is behalve in Amerika ook actief in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Zweden.

Het bedrijf verwacht in het derde kwartaal een omzet van tussen de 100 en 104 miljoen dollar te kunnen realiseren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond