Deel dit artikel
-

Ning sluit deal met uitgever Pearson

Uitgeverij Pearson, verantwoordelijk voor ondermeer Penguin boeken en de Financial Times, sponsort de kosten voor educatieve communities die gebruik maken van de sociale netwerkdienst. De dienst blijft hiermee gratis voor deze specifieke groep.

Ning liet in april nog weten dat het gratis product binnen 3 maanden opgeheven zou worden. Groepen met een gratis account zouden moeten vertrekken of overstappen naar een betaalde versie. Veel onderwijsinstellingen maakten gebruik van de gratis dienst en werden door deze onverwachte stap voor het blok gezet.

De community achter Ning, bestaat voornamelijk uit niche-netwerken. Hoewel het bedrijf de afgelopen jaren miljoenen aan investeringen wist op te halen, leek het niet te kunnen leven van advertenties en een deel aan betaalde accounts.

De samenwerking met Pearson, als uitgeverij sterk gericht op educatie, zal op z’n minst 3 jaar duren. De twee partijen gaan verder niet in op het financiële plaatje dat hoort bij de deal.

Geïnteresseerde groepen die iets te maken hebben met onderwijs, leraren, een groep oud klasgenoten, kunnen zich aanmelden voor een gratis Ning Mini-account. Deze netwerken zullen het logo van Pearson dragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond