Nieuws -
Omzet Sanoma Nederland groeit 70 procent door SBS
Sanoma Nederland boekte in het vierde kwartaal van 2011 een omzet van 232 miljoen euro. De stijging van zeventig procent komt overwegend uit de overname van tv-zender SBS. De online reclameomzet steeg minder snel dan vorige kwartalen.
Exacte getallen over de online verkopen in Nederland geeft Sanoma niet. Wel meldt het bedrijf dat het meer omzet haalt uit reclame, waar voorheen abonnementsgelden een zwaarder stempel op de resultaten drukten. Vorig jaar kwam 31,9 procent van de omzet uit reclame, dit jaar is dat 52,1 procent.
De resultaten van het overgenomen SBS worden sinds afgelopen zomer meegeteld in die van Sanoma.
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account