Black Friday usecase Burger King U.S.

Deze week slaat de gekte rond Black Friday weer toe. The U.S. lopen hierin voorop. Om in al het commerciegeweld op te vallen, moeten merken meer doen dan alleen maar hoge kortingen bieden. Dit jaar is er een bijzonder originele actie van Burger King. Het merk wil ook profiteren van de koopgekte, maar hoe pak je dit aan, wanneer je bedrijf bestaat uit fastfood restaurants waar geen korting gegeven kan worden?
Samen met creatief bureau Grabarz & Partners (www.grabarzundpartner.de/en.html) uit Hamburg en het Nederlandse Relevant Rewarding (www.relevantrewarding.nl) is er een cashback whitelabel opgezet, waarin ruim 1.400 webshops in the U.S. zijn aangesloten. De naam? whopper-shopper.com, vernoemd naar de iconische burger. Geheel in de branding van BK kunnen consumenten meedoen met Black Friday acties en producten bestellen. Met een percentage van het aankoopbedrag wordt Whoppercredit opgebouwd en wanneer $5,- gespaard is, kan met een voucher ‘gratis’ WHOPPERS® gegeten worden. De actie is één week geldig: t/m Cyber Monday op 26 november as.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.