Vente Privée opent Duits logistiek centrum

De besloten webwinkelclub Vente Privée opent een logistiek afhandelingscentrum in Duitsland. Daarmee legt het een steviger fundament onder de lokale en verdere Europese activiteiten.
Vente Privée neemt deze maand 5.000 m2 vloeroppervlakte in bedrijf om zijn Duitse logistiek af te handelen. Tot op heden werden de tientallen miljoenen transacties vanuit thuislans Frankrijk afgehandeld. De Duitsers denken dagelijks 55.000 pakketten ze zullen verzenden naar de leden van zijn besloten club.
Het bedrijf huurt eenderde van de vloeroppervlakte van logistiekbedrijf CEPL, met wie het ook in Frankrijk samenwerkt.
Vente Privée is het toonbeeld van een e-commerceverschijnsel dat in Europa populair begint te worden: webwinkelen bij besloten clubs. Consumenten kunnen enkel op uitnodiging lid worden van zijn club.
Het Franse bedrijf zette in 2008 voor 510 miljoen euro om. Dat is 46 procent meer dan in 2007. Een betrekkelijk klein deel van de omzet, 21 miljoen, was dat jaar afkomstig uit Duitsland. De winkelclub wil een Europees werkende organisatie worden.
Andere vergelijkbare bedrijven die in Duitsland actief zijn, zijn Brands4friends, Limango (van Otto) en BuyVIP. In Nederland zijn social shopping communities nog betrekkelijk onbekend. Enkele actieve lokale partijen zijn: ShopVIP, 42hrsclub en Vente Exclusive.
Foto: Christopher Peterson (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond