100% NL lanceert nieuwe huisstijl

Naarden – 100% NL, de radiozender met de beste muziek uit Nederland, lanceert vandaag een nieuwe visual identity. Het merk 100% NL is de afgelopen periode impactvolle veranderingen aangegaan. Zo is de programmering volledig aangepast, met nieuwe presentatoren als Barry Paf en Chantal Hutten. Daarnaast is er meer focus gekomen op de online kanalen van het merk. 100% NL is daarmee de transformatie aangegaan van radiomerk naar mediamerk. Een huisstijl die past bij deze veranderingen is sinds vandaag een feit.
De herkenbare oranje kleur blijft prominent aanwezig. Deze wordt versterkt met zwart en wit voor een stoerdere look. De opvallendste verandering is het toevoegen van een symbool in de vorm van een leeuw met koptelefoon. Het huidige logo is opgefrist en heeft een meer moderne uitstraling, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat. De nieuwe visual identity is kwalitatief getest bij de doelgroep van 100% NL. Een van de doelstellingen is het versterken van het merk en imago van 100% NL bij de doelgroep 20-49 jaar.De opgefriste visual identity van 100% NL is samen met Creative Agency SuperRebel tot stand gekomen. SuperRebel heeft de basis voor de visuele identiteit gelegd. Design Studio Planet Zero heeft deze visual identity doorontwikkeld naar een visual identity brandbook en uitwerking van de marketingcommunicatiemiddelen.
Toekomstproof
Esther Gorlee, Marketing Director RadioCorp: “100% NL is een familiezender. We richten ons op alle leeftijden, met aansprekende radioprogramma’s, social content en online formats. 100% NL heeft een vijftal merkwaarden gedefinieerd, namelijk Nederlands, fun feel good, sympathiek, persoonlijk en relevant. De nieuw ontwikkelde huisstijl sluit nog beter aan bij deze waarden. De geïllustreerde leeuw spreekt alle leeftijden aan en is sympathiek vormgegeven, inclusief koptelefoon die uiteraard staat voor muziek. Tegelijkertijd staat het symbool van een leeuw 100% voor het Nederlandse karakter van het merk. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat en ben er van overtuigd dat we met deze nieuwe look toekomstproof zijn!”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.