Forse groei betaalde downloads Duitsland

Duitse consumenten kochten in 2008 een kwart meer betaalde downloads dan het jaar ervoor. Gemiddelde betaalden ze 4,09 euro voor een luisterboek, video of muziekstuk.
Dat blijkt uit onderzoek dat brancheorganisatie Bitkom uit liet voeren door GfK.
Naar verwachting eindigt de teller voor betaalde downloads dit jaar op 49 miljoen. Dat is 27 procent meer dan vorig jaar. Daarmee komt de totaalomzet 47 miljoen euro hoger uit dan in 2007, op 220 miljoen euro.
Jongeren maken voor 15 procent deel uit van de betalende populatie. De leeftijdsgroep 20-40 jaar is verantwoordelijk voor 56 procent van de betaalde downloads.
GfK publiceert niet de verhoudingen tussen luisterboek, video, muziekstuk of software.
Apple maakte eind vorige week heimelijk bekend dat eigenaren van iPhones in 5 maanden tijd gezamenlijk 300 miljoen mobiele applicaties downloadden. Driekwart van de programma’s in de App Store kost geld, een kwart is gratis.
Foto: aloshbennett (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond