Deel dit artikel
-

Sportzomer levert NOS mediaprijs op

De NOS heeft de ABN AMRO New Media Award gewonnen dankzij hun toepassingen op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit. Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, nam de prijs in ontvangst.

De NOS heeft de prijs te danken aan het succes van de afdeling Nieuwe Media. De EK-site ging op 20 mei online. Het was voor het eerst dat de NOS een groot voetbaltoernooi op het internet uitzond. De Olympische Spelen hebben de NOS geen windeieren opgeleverd. Met 2,7 miljoen bezoekers aan de Olympische site en 20 miljoen live streams en ruim 7 miljoen opgevraagde clips vestigde de NOS een absoluut record voor video over het Nederlandse internet. Ook mobiele video werd goed bekeken.

Volgens de organisatie achter de prijs hebben de activiteiten van de NOS tijdens de langs sportzomer ‘relatief veel impact gehad’ en bewezen ze een ‘innovatief voorloper te zijn’.

Naast de NOS waren Endemol en de FD Mediagroep in de race voor deze prijs. De Award is uitgereikt tijdens het congres ‘Onder de knop‘. Erwin Blom, destijds hoofd digitaal van de VPRO, was in 2006 de eerste winnaar van de ABN AMRO New Media Award. Vorig jaar ging de onderscheiding naar Bas Verhart, de man achter het Amsterdamse PICNIC-festival.

Bron foto: dan taylor (CC)

Deel dit bericht

3 Reacties

Sport

De NOS heeft inderdaad een mooie prestatie geleverd. Vooral de Olympische Spelen heeft zij prima verzorgd op internet.

Guido van Nispen

De winnaar tijdens de uitreiking http://gnispen.blogspot.com/2008/11/dutch-digital-pioneer-roland.html#comments Gefeliciteerd NOS en Roeland. Terecht gewonnen,maar de andere twee waren ook erg goed.

Rene

Gefeliciteerd. Het was wel met de hakken over de sloot, het internet liep bij sommige providers vol…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond