Lebara kiest bij uitrollen nieuwe merkstrategie voor reclamebureau Natwerk en pr-bureau Lubbers De Jong

Amsterdam, 16 april 2019 – In de roerige markt van telecomaanbieders groeit Lebara stevig door. Bij de nieuwe fase waarin het merk nu komt, hoort ook een nieuwe merkstrategie die zich op een bredere doelgroep richt. Voor de ontwikkeling en uitvoering hiervan kiest Lebara voor reclamebureau Natwerk en pr-bureau Lubbers De Jong.
Sinds de oprichting in 2001 is Lebara één van de snelst groeiende mobiele providers in Europa. Het bedrijf is actief in zes landen, en zet zich in om zijn klanten de beste mobiele netwerkdiensten te leveren tegen een aantrekkelijke prijs. Het bedrijf gaat zich nu op specifieke doelgroepen richten, waaronder millennials, die een uitstekende match blijken te zijn met Lebara.
Volgens Marijke de Laat, Marketing Director van Lebara Nederland, slaat Lebara hiermee in Nederland een nieuwe weg in: “Lebara wil er echt voor zijn klanten zijn en nog veel actiever op hun behoeften inspelen. Mede daarom kiezen we nu voor een nieuwe strategie met een sterke focus op sim only abonnementen. We bouwen daarmee verder op onze succesformule, en passen onze dienstverlening aan om een jonge, bredere klantenkring aan te spreken, die grenzeloze, transparante mobiele telefonie en internetdiensten verwacht. Samen met Lubbers De Jong en Natwerk willen we de bekendheid van Lebara bij deze snel groeiende doelgroep vergroten.”
Reclamebureau Natwerk ontwikkelde eerder campagnes voor merken als Desperados, Charlie Temple en Febo. Reinier Steures, directeur van Natwerk: “Lebara is een merk dat sinds de oprichting een duidelijke positie in de markt heeft opgebouwd. Aan ons de taak die positie te verbreden. We gaan dat niet doen door een nieuw merk neer te zetten, maar juist door het merkverhaal nog veel groter op te spelen. Want dat verhaal is nu relevanter dan ooit tevoren.”
Het in technologie gespecialiseerde pr-bureau Lubbers De Jong zal zorgdragen voor het uitbreiden van de mediarelaties en de zichtbaarheid van Lebara in de media. Peter Keijzer, directeur van Lubbers De Jong: “De telecommarkt kan wel wat opschudding gebruiken en Lebara is dé nieuwe challenger. Wij zijn zeer verheugd te kunnen helpen om het nieuwe verhaal vorm te geven en breed onder de aandacht te brengen in de Nederlandse media.”
###
Over Lebara
Lebara is dé uitdager op de Europese mobiele telefoniemarkt, die het leven van internationale, grenzeloos georiënteerde en ondernemende mensen verbetert door hoogwaardige en voordelige mobiele diensten te leveren. Lebara levert pay-as-you-you-go mobiele SIM-kaarten en aanverwante producten en diensten op maat van de internationale gemeenschap in 6 Europese landen – het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje en Denemarken. Klanten waarderen Lebara voor zijn betrouwbaarheid, eerlijkheid, eenvoud en grote waarde.
Over Natwerk
Natwerk is een eigenzinnig reclamebureau dat strategisch marktstrategieën levert en doorvertaalt naar spraakmakende campagnes. Dat doen ze al sinds 2005. Door niet normaal te zijn, zetten ze mensen die normaal gesproken ‘uit staan’ voor reclame weer aan met reclame waar ze wél op zitten te wachten. Zo maken ze merken als FEBO, Desperados, gemeente Amsterdam en Charlie Temple succesvol op zowel brand- als sales niveau. ‘Niet normaal effectief’ noemen ze dat.
Over Lubbers De Jong
Lubbers De Jong is een Amsterdams pr-bureau gespecialiseerd in technologie. Al dertig jaar ondersteunt het bedrijf nationale en internationale technologie- en innovatiebedrijven met het vergroten van hun naamsbekendheid, het versterken van hun reputatie en het realiseren van groei. Lubbers De Jong werkt onder andere voor Red Hat, Infor en Interxion en is sponsor van de Plastic Soup Foundation, de Nederlandse Data Science Prijzen en organiseert jaarlijks de Digital Transformers Awards. Lubbers De Jong is winnaar van de Dutch PR Award en maakt deel uit van PR Boutiques International.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.